En resa, 10 rör blod, ett rakblad och så ett litet misslyckande..

Nu har jag varit iväg till Göteborg..

Tåget skulle gå klockan 08.09, men som vanligt när det gäller SJ så var tåget försenat.. 08.23 åkte vi från Töreboda mot den stora stan i väster..

Väl i Götet så tog jag spårvagn nummer 7, men hamnade inte i himlen utan på Sahlgrenska.. Gick förbi jubileumskliniken där jag har ett fläckfritt förflutet..

Efter att ha irrat runt lite så hittade jag L och då såg jag också kassan och betalade mina 300 kronor och såg glad ut.. så upp med hissen till femte våningen..

I väntrummet satt en hel del äldre människor och när de ropade upp mig så använde de bara efternamnet.. vilket kändes lite små skumt..

Så fick jag ligga på en brits och nu skulle jag få lite information om vad som skulle hända.. 10 rör av mitt blod tog och skulle iväg och analyseras.. Det är alltså specialprover och det kan ta upp till 3 månader innan jag får svar på dem.. och då får jag det i form av ett brev som skickas hem till mig..

Och så var det de där med koagulationstiden på mitt blod.. Det betyder ett rakblad och ett tidtagarur och vita uppsugningspapper…

Det sved till lite när rakbladet skar igenom min hud.. och så började uret ticka neråt.. 12 minuter.. där går gränsen.. har inte mitt blod koagulerat innan dess.. då måste vi plocka fram lite annat artilleri…

Min vana trogen och med den tur jag har så tog det 14,10 minuter innan det började att visa på att stelna.. så det var bara att få lite mer information..

Nu fick jag träffa doktorn.. och efter en hel del frågor om blod, näsor och blåmärken så gick doktorn och Syster kom in igen och gav mig Octostim.

Så fick jag knalla ut och se vad jag kunde käka lite och så gick jag på apoteket.. och hämtade ut lite aromasin och lite panodil. Så nu klarar jag mig ett tag till.

Sen var det upp till mottagningen igen och så nytt prov med rakbladet och denna gång så blev tiden 6,25 och det var underbart.. så det finns hopp för mig… och genom detta så togs det ytterligare 3 rör för att se vad octostimet gjorde i min kropp..

Så nu ska jag bara vänta på att proverna ska bli klara… och jag hoppas att alla är bra.. för en ny 40 mila resa vet jag inte om jag fixar just nu… så himla trist…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

