Ytterligare en sak som förbryllar mig

Läser på Aftonbladet att sylt och marmelad kan vara ett bra skydd mot cancer…

Vet inte om jag ska hålla med..

För jag har ätit mycket marmelad i mina dagar.. hemlagad apelsinmarmelad och kvitten marmelad är något av det godaste jag vet..

Men lik förbannat fick jag cancer..

Det är statistik som så mycket annat…
Jag är ett stort undantag från de flesta regler när det gäller cancer..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej Pysan..Såg också d om sylt o marmelad. Jag tror socker är förödande. Jag har nu läst på flera håll att om du lägger en cancer cell i fett..ex. äggula dör den inom några timmar. Lägger du den i socker förökas den vilt. D tror jag.För sen jag blev sjuk så har jag ätit hur mycket godis som helst.Kroppen har krävt sött. Har aldrig ätit så mycket godis i hela mitt liv. Så jag tror d är cancern som pockar på d.Så nu äter jag mycket efter Skaldemans sätt istället. DVS:mycket fett. Inte för att gå ner i vikt.Men för att göra vad jag kan för att inte föröka cancercellerna då. Har en bok som heter GI noll för kvinnor som vill gå ner i vikt. Bara MIN tanke. Vill också fråga dig om vart man kan söka bidrag från olika fonder. Vet att du fick hjälp. Men jag har ingen aning om vart man vänder sig. Lev väl.KRam Lena

  2. Helt rätt att sylt inte hjälper mot cancer. Vad forskarna gjort är att de låtit cancerceller bada i pektin. Mängden pektin i sylt och marmelad är väldigt liten, och pektin kan dessutom inte passera tarmväggen så enda sättet att få in det i kroppen vore intravenöst. Tvivlar på om det skulle vara nyttigt dock. 🙂 Jag tror mer på Lenas förslag om att äta fett i stället för kolhydrater (socker). Du kan ju titta in på http://www.kostdoktorn.se om du blir nyfiken. 🙂

Kommentera

