En kommentar som kräver fortsättning

Fick en kommentar på inlägget om socker och cancer som gör att jag måste skriva lite till..

Kommentaren hittar du här

Jag följde länken och hittade det här som gör att man blir rädd..

Forskningen är alltså inriktad på vissa specifika delar.. om man gör så och så.. men de kollar inte om man kan få in det i kroppen.. om det hjälper.. man bara kollar med den där lilla cancercellen som man har varit duktig och antagligen fött upp utanför kroppen eller plockat ut ur någon som har cancer.. för att se att cancercellen dör av pektin…

Hur mycket har syltfabrikanterna sponsrat den här forskningen med?

Är detta forskning som är värt att lägga pengar på?

Är det inte viktigt att vi faktiskt forskar på hur vi ska bekämpa cancer inne i kroppen och inte utanför den??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej.tack för att du tog dig tid å kika in hos mig o svara mig angående frågan jag hade. Ja du ..jag tror nog socker är förödande för kroppen. Nu när jag äter mycket grädde o smör osv. så har också sötsuget försvunnit så gott som du..Förklara d den som kan. Så något ligger det säkert i det den polske läkaren Jan Kwasinievski hävdar med d jag skrev om fettet o äggulan. Dr Annika Dahlqvist propagerar också för mer fett. Vet ej om hon sagt något om fett o cancerceller dock.Men även Sten Sture Skaldeman tror bestämt att fett dödar cancercellerna. Jag kommer fortsätta äta så här. Jag vill ju göra vad jag kan för att leva längre. Oavsett om det är rätt eller fel då. Men som salig mor sa..var o en blir salig på sin tro. Men för mig så blev det en stor AHA upplevelse alltså.Då fick jag förklaringen till mig sötsug anser jag..Sen tror jag väl inte att alla håller med mig..Vad tror du själv??KRam Lena

  2. Medicinsk forskning brukar börja utanför kroppen (”in vitro”, i provröret). Sen går man över till levande organismer (läs: försöksdjur) och om allt ser bra ut går man vidare till människor. Jag har inte läst pektinstudien ifråga men förmodligen är det inget fel på den. Det enda som är fel är när tidningar typ Aftonhoran tar sån här grundforskning och gör nyheter av dem. Den enda medicinska forskning som är relevant att göra tidningsartiklar av, det är sådan som utförs på människor. Övrig forskning är liksom bara förberedelser för det. Forskning på celler i provrör och på råttor – glöm, glöm. Det är inte relevant, inget man kan dra slutsatser från vad gäller levande människor.

    Nu kan Pysan inte längre lära sig något av min kommentar, ser jag på bloggens framsida. Jag kan bara beklaga sorgen och hoppas att jag i alla fall rätar ut ett frågetecken för någon annan som läser här.

Kommentera

