Är ledsen..

Fick ett telefonsamtal från en anhörig för några dagar sedan.

Detta har gjort att jag nu är så ledsen att jag inte tillför bloggen något kul överhuvudtaget.

Vad som hände var följande.

Min anhörig (kallad A) var iväg på ett sjukvårdbesök. Och A ha viss medicin. Så långt var allt helt lagligt och väldigt bra gjort. Vårdpersonalen, kallad M, var vänlig och så långt var allt frid och fröjd.
Så plötsligt så frågar M A om när det var jag HADE CANCER!!!

A fick stå till svars om sin medicinering i förhållande till min cancer.
M vet inte på något sätt att jag har/haft cancer… Det är en person som jag ALDRIG har träffat och det står inte i As journal om min cancer..

M måste ha läst min blogg, eller läst någon av de artiklar som har varit på Aftonbladet om mig.. eller genom skvaller…

M har inte på något sätt överhuvudtaget prata med A om att jag har/haft cancer. Det är inte Ms uppgift..

Som tur är vet A att jag har/haft cancer.. annars hade det kanske kommit som en chock för A när M frågade..

Jag är så ledsen och bedrövad att A måste genomgå detta och stå till svars för en sak som inte A ska behöva..

Trodde i min enfald att det fanns något inom sjukvården som heter TYSTNADSPLIKT..

Den ska gälla…

Så om det är någon som jobbar inom sjukvården som kommer att få en anmälan från mig så vet ni varför.. för jag är helt och hållet inne på att anmäla.. för så här får man inte behandla människor…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. Oproffsigt! Hoppas att A fann sig och avslutade diskussionen vänligt men bestämt!

  2. Tycker också att du ska anmäla.
    Det var riktigt dåligt gjort.

  3. Helt fel! Tysnadsplikten ska gälla oavsett. Om de pratat på torget i sta´n så hade det varit annorlunda. Men inom sjukhusets område så måste man hålla klaffen om andra människor.
    Kram

  4. Hej har aldrig hört talas om något så oproffsigt trots så många år inom sjukvården och på så många ställen, har du tagit kontakt med M och frågat va fan som gick snett? Kram Gunsan

Kommentera

