Det är inte bara glamoröst..

Så som Rosabandet galan vill att det ska se ut att ha cancer..

Det där när de säger att ”hon blev sjuk och fick lite cellgifter och strålning och är idag frisk”..

Helvetet medan man går på behandling sägs det inte mycket om.. och att ha döden som en medvandrare är totalt förbjudet tydligen..

Den här serien tror jag på.. verkligheten… hur ont det än gör att se den… så kanske människor kan försöka få en liten inblick om hur det faktiskt kan vara.. men inte till 100%.. Kan människor förstå till 50% så vore bara det otroligt bra…

Döden.. behandlingshelvetet… och livet runtomkring…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Ja Pysan, Du har så rätt. Behandlingshelvetet, nätterna och dagarna man bara spydde, kortisonets svullnad.
    Men det var därför Jag och min fru ställer upp, att visa upp den äckliga verkligheten, men att ändå ha viljan att vinna över helvetet. Min Cancer är obotlig och 100% dödlig, trots dessa odds vill jag ej ge upp, jag vägrar. De få vapen jag har mot situationen som döende är min glädje, min kärlek till min fru, mina vänner och min företag.
    Jag är själv väldigt misstänksam mot Cancerfonden, dess urkassa hjälp till de sjuka och de anhöriga, allt handlar om pengainsamling. Men,,,de samlar faktiskt in pengar till forskningen. Det är din och min rätt att vara misstänksamma mot Cancerfonden!
    Jag önskar dig lycka till i din kamp!
    George

  2. Hej George…

    Jag beundrar din styrka..

    Du har samma jävlar anamma som jag har.. och det sista som faktiskt lämnar en är hoppet..

    Jag har min insamling.. den sträcker sig till 2012 då jag förhoppningsvis får veta att jag är ”frisk”..

    Jag håller på dig.. jag hoppas de där i vita rockar som jobbar i Lund hittar mer och trevliga små piller, vätskor och annat som gör att cancer faktiskt får bättre överlevnad för varje år som går…

    Kramar i massor till dig och din fru… Ni är helt klart mina hjältar..

    Pysan

Kommentera

