Ont..

Jag har haft lite ont i höften.. inget som har gjort att jag inte har kunnat röra mig.. utan bara i vissa lägen har det gjort ont…

Så igår så vart vi sena här på morgonen.. så när vi kommer ut så ser vi skolbussen och vi får springa de där metrarna fram till övergångsstället och vinkar på bussen.. som tur var så väntade han in oss.. och sonen kom ordentligt på…

När jag sen vänder mig om och ska gå hem så känner jag bara en otrolig smärta i höften.. det är i vänster höft.. och igår var det inte kul alls…

Så idag så tänkte jag att jag testar om jag kan ta värkmedicin för höften.. så jag smäller i mig två panodil och en tiparol.. bara så där….

Smärtan finns kvar.. den är mindre än den var igår.. och det gör inte ont hela tiden.. och jag tror att det är en nerv som är i kläm.. eller om det är leden som gör ont..

För jag har märkt att min jävla ledvärk som jag får av Aromasinen gärna vandrar runt i kroppen.. innan var det knän och axlar.. nu är det vänster höft och höger handled… knepigt det där…

Så jag tror inte att det är metastaser.. eftersom jag inte har ont hela tiden och tiparolen gav ingen lindring… trist men sant.. för ledvärk finns inte mycket att göra har jag hört…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej! Aj aj aj! Sicken otur. Där ser man att man inte skall ha bråttom. Själv lever jag mitt liv som tidsoptimist och kommer alltid flängande som en j-a galning. Fast än har jag inte lidigt någon fysisk skada av det……Ha det bra Pysan Vi hörs! Kram Gunsan

  2. Två alvedon och 400 mg ibumetin brukar vara bättre, det hjälper bra mot värk i leden. Tiparolen är ju bara ”stå ut med smärtan medicin”, dvs ett centralt verkande morfinderivat.

    Om det är leden som värker så känns det oftast i ljumsken och strålar ner-upp-bak. Och för äkta ledvärk finns det mycket bra farmaka att använda sig av, bla kortison i leden.

    Om det känns på utsidan av höften, där den lilla knölen finns, då är det oftast muskelfästen, de kan bli irriterade.

    Pysan frågar:
    Hur gör jag för att bli av med irritationen vid muskelfästena? För det är vid knölen jag har ONT!!!!

    Kram Pys

  3. Smörj på Zon eller liknande gel på det stället som är mest ont, det brukar inte vara stort område, gnugga in gelen ordentligt. Alltså – smörj inte med stora snälla händer, utan gnugga in gelen bestämt på det mest onda stället.

    Ta en tennisboll och gnugga på det onda, två tre gånger om dagen i tre dagar. Det ska gnuggas i 20-30 sekunder – och det ska göra ont, lite blodsmak i munnen!

    Töj sedan lite på muskeln, sätt det benet bakom det andra, precis som om du vore kissnödig…och böj överkroppen rakt åt sidan(friska sidan).

  4. Lite klack på skon kan lindra också, eller bara en liten kil under hälen.

Kommentera

