Nu är jag klar

.. på sjukhuset..

Mammografin gick strålande och jag slapp göra ultraljud.. det är alltid något.. känns skönt och det betyder nog att det inte är något i tutten.. så nu är det 18 månader kvar tills man ska stoppa bröstet i en skruvstäd.. för det är så det känns.. så nu vet ni killar hur ni ska göra för att få samma känsla som oss tjejer.. stoppa snorren i ett skruvstäd och låt tjejen skruva åt.. för det gör röntgen tjejen på oss…

Gyn gick inte lika smidigt… Den där spiralen jag har haft och som skulle plockats ut redan 2006.. ville inte riktigt komma ut… 2006 var jag inte riktigt pigg och orkade inte springa på sjukhuset för detta…
Nu så försökte först barnmorskan när jag gjorde cellprovet.. och det misslyckades.. nu fick gynekologen försöka..

Det gick.. efter att ha bedövat livmoderhalstappen och sen vidgat den så fick han ut den där lilla spiralen.. och det kostade mig inte någonting.. eftersom sjukvård när det gäller preventivmedel inte kostar något här i länet.. för att undvika ofrivilliga graviditeter… så det är bra skönt…och roligt att veta då man vet ett par som definitivt hade behövt gå iväg och fått göra detta… för att tvångssterilisering numera är förbjudet…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Härligt Pysan! Då är vi båda nybesiktigade, och gick igenom utan anmärkningar! Kom till Mammogradimottagningen på Borås lasarett, de har nyinvesterat i ny maskin, kan inte säga att det kändes obehagligt tro´t eller ej! Kram Gunsan

Kommentera

