Blommor och läkare…

Det står på Aftonbladet om hur man ska göra med sin Amaryllis..

Jag har lyckats.. för vi ska inte vara hemma i jul och därför är jag glad att de blommar nu…

Här kommer bildbevis:

bild-008 bild-005 bild-004

Sedan det där med läkare…

För det första så är detta något mycket glädjande.. tänk vad de kan göra och vad bra att detta fungerar.. men jag vill inte att det nu ska bli så att det ska skapas elitmänniskor.. att så fort man känner att nu börjar jag bli gammal så byter man ut det organet… Utan det ska vara om man på något sätt är sjuk.. för ålderdom är ingen sjukdom.. det är fullt normalt..

Däremot det här är väl inte direkt glädjande för läkarna..
De har tid att prata privat med sina anhöriga.. men de har inte tid med patienten och dennes anhöriga när det gäller frågor om vård etc. SKÄRPNING Läkare!!

Nu har vädret övergått från snö till regn… vill inte…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 svar

  1. Verkligen vackra! Tur att ni hinner njuta av dem redan nu.

    Pysan svarar:
    Ja.. för de överlever inte promenaden upp till svärföräldrarna..

    Kram Pys

  2. Gu va vackra dina blommor är! *avis* Ja tar bara dö på mina, suck

    KRAM

  3. Hej Pys! Har varit inne och läst ikapp mig lite hos dig här ikväll och kollat hur du har det och vad du hittar på!
    Vilka snygga amaryllisar!! Du är allt bra duktig du! Jag kan inte hålla liv i blommor särskilt länge jag… så därför kör jag mest med fuskblommor. Inte luktar de så mycket, men fina är de! Alltid! Och man behöver varken prata med dem eller vattna!! 🙂
    Kram på dig!

Kommentera

