Kategorin på min blogg..

Läser idag på Aftonbladet att de ska börja att göra något stort av att människor bloggar.. Stora Bloggpriset

För tyvärr är ju redan stora Litteraturpriset redan taget.. så då fick de ju försöka komma in i den ”fina” världen på annat sätt….

Eftersom Aftonbladet numera är mer skvallertidning än vad ”Se och Hör” är… så är det inte konstigt att de försöker att få tillbaka läsare…

Jag är inte intresserad av vem fan som vinner idol… eller bonden som inte hittat någon.. eller de där ensamma mammorna som letar ny kärlek i TV…

Jag är inte heller intresserad av det här priset… För det kommer lite lägligt efter att igår baserat ut den stora nyheten (enligt AB) om Google och mest sökta ord där…

Det är också så att när man ser på de där kategorierna som AB så fint säger.. så förstår man åt vilket håll det lutar…

Mode, Sport & Fritid, Livsstil, Politik & Samhälle, Vardag, Nöje & Kultur och Prylar & Teknik samt det sjunde fristående priset Aftonbladets Hederspris

Kära Aftonbladet.. ni har ju glömt två kategorier.. de där kategorierna som är störst på er egen blogg.. nämligen sexbloggarna och mobbningsbloggarna..

Det finns så många bra bloggar som inte kan sättas i ett fack.. det går inte…
Modebloggare är bara det jobbigaste jag vet… de bryr sig bara om vad de har på sig och hur mycket det kostade… vilket är så himla ytligt att jag snart spyr på det…

Nä.. när någon som bloggar djup.. om något vettigt… och som kan få en hel bloggvärld att stanna upp… då… den ska vinna… det är så…

Mode är för fan så himla ytligt… men det är väl som med hela samhället är just nu.. bara en stor yta… har du något innanför skallbenet så ska du helst inte öppna munnen… om du inte först säger något om modet… eller senaste botox operationen… eller när ni var i London, Paris eller vad det nu var som var så coolt…. och då kan man börja undra hur mycket du har bakom botoxen och pannbenet…

Ytligthet… Stureplan… och dina 15 minuter i rampljuset… det räcker.. nu kan du skriva om dit liv.. helst med mycket särskrivningar… och mode.. och vart det är köpt.. och hur jävla fint du tycker att det är….

Funderar starkt på att börja modeblogga jag också…

Nu får jag inte välja kategori.. men jag ska tänka över det.. och se om jag kan komma på 6 vettiga kategorier av bloggar som jag skulle vilja se vann…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Ett svar

  1. Lustigt det där, en modebloggare kan skryta om en dyr klänning och det är helt OK, men om en annan nämner att man fått 2.0 på högskoleprovet eller får alla rätt på ett web-baserat IQ-test så är det fult.

    Inte för att jag tycker att högskoleprovet eller IQ egentligen är värt något i det stora hela, men ändå…

Kommentera

