Sverige idag 2008

För det första så läser jag det här… Bilindustrin får 28 MILJARDER för att inte människor ska förlora jobben… Stefan Sundström.. var är du?? Ska vi ställa oss på barrikaderna och skrika ett tag….

Nä.. jag har klarat mig bra… och det kommer jag att fortsätta med.. ge mig en liten miljon bara så ska jag kanske hålla tyst också…

För detta gör mig förbannad.. lägg de där miljarderna på att få fram andra energikällor i stället för bilar som spyr ut en massa skit som inte jag vill ha….

Och så undrar människor varför cancer ökar.. och varför hjärt kärl sjukdomarna ökar…. är det inte rätt så logiskt varför de gör det….

Idag ska det jobbas och så ska man hämta barn på dagis och då är det bilen och så ska det handlas och ätas med familjen och så måste man till gymmet.. för man får inte bli fet…

Stopp stopp stopp… nu var de det där… du jäktar runt med allt som ska hinnas och så måste du på gymmet med spinning och pilatus och vad fan det nu heter… för att du sitter i din jävla bil till och från jobbet….
SKÄRPNING!!!

Tänk till.. köp en cykel… cykla till jobbet.. du får frisk luft (?) och du är rätt pigg när du kommer dit… Så ska du se att du kan umgås ett par timmar till med familjen under veckan…

men det där med gymmet är kanske en bra ursäkt att kanske slippa att umgås med familjen.. vad vet jag…

att torka gamlingar i rumpan är rätt så rent då med andra ord!

”Det här är ett bevis” på vaddå??

Att gamla människor faktiskt dör? Eller det att det blir så när den gamle inte vill ha tillsyn och vi måste värna om den personliga integriteten? Har personen sagt att den inte vill ha besök.. så får personalen rätta sig efter det.. inte springa dit och knacka och se efter…

Anhöriga?? Finns inte de?? Är det en sådan ensamensam människa så kanske det är det som är det som det är fel.. på ensamheten.. att vi ska göra något åt den.. inte döden.. för den kommer till oss alla….
Vet hur det var hemma när en kvinna låg död i sitt hem i över ett år… de som började misstänka något var vaktmästaren.. för det var en buske som växte in i lägenheten.. och då uppdagades den döde.. Nu höll jag på att skriva problemet.. för det är väl inget problem att dö?? För då har vi ett stort jävla jätteproblem.. det är väl så här.. vilket vi alla vet..

ATT VI SKA ALLA DÖ… så även du…Monica Gunne och innan du gör det så hoppas jag att du hinner se lite av de positiva bitarna av äldrevården.. för dem verkar du totalt ha skitit i när du har gjort dina artiklar.. för det är bara hemskt, hemskt hemskt… och så döden ovanpå alltihop….

Damen var gammal.. vet du hur hon dog? Såg hon ut att ha haft ont??? Eller låg hon helt enkelt i sängen och såg ut som hon vilade???

Du vet inte.. för sånt tar man inte reda på… men gärna smäller upp stora rubriker som att det är ett bevis… på VAD det vill jag veta..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Jag håller med om allt du skrev ang äldrevården. Jag skrev ett eget inlägg i min blogg, för det är sällan jag blir så förbannad som jag blev då jag läste den där skitkrönikan!

Kommentera

