Kvinnoproblem.. PMS och klimakterieskit

Läser idag om kvinnan som har en fruktansvärd PMS..

Jag förstår hur hon har det… hon ska faktiskt vara glad.. hon har detta 6 dagar per månad…. jag har det konstant….

Eftersom jag har gått in i klimakteriet på medicinsk väg så blir allt så mycket större…

Här sitter en som är sur.. grinig… arg.. förbannad… och som plötsligt kan gå i taket för någon liten skitsak… och det är hemskt…

Ingen som inte har upplevt detta kan förstå vad det är jag pratar om… hur man plötsligt ser rött.. och hur inskränkt och fokuserad man är på bara det där lilla felet… det där som gör att man blir så enkelspårig att ens omgivning inte förstår vad som har flugit i en.. varför man plötsligt skriker och gapar…. eller sätter sig ner och stortjuter….

Jag har aldrig haft PMS..

Jag trodde att jag skulle glida genom klimakteriet som min mamma gjorde… (di vise säger ju att den typ av klimakterie som ens mamma har haft sådan får du också)

Så himla fel jag hade..

Här får man en knöljävel och på den vägen är det….

Har man PMS så kan man räkna ut lite att nu är det på gång.. då när jag går i taket…. För de flesta kvinnor vet hur deras menscykel ser ut…

Jag kan inte räkna.. jag bara går i taket… och det är fan i mig helt jävla hemskt…. JAG VILL INTE…

Men vad har jag att välja på??? Pest eller Kolera?? Cancer eller Hormonrace??? Svaret är rätt så givet…. för det är så….

Fast jag börjar lära mig.. jag försöker spy ut min galla här på bloggen istället för i hemmet… och det funkar bättre och bättre…. men än är det lååååångt kvar…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

