Nu ska man lära sig att skriva 2009

vilket kommer att bli lite svårt nu de här första veckorna… men sen kommer det att bara fortsätta och fortsätta..

På jobbet var det lugnt.. vi tittade på när Jan höll sitt vackra tal och jag tror han överträffade sig själv.. för det var storartat… Fast det hade varit ännu roligare att se rubrikerna idag om han hade läst så som han ville själv

Jag läste intervjun med en viss bloggare..
Ytligheten fortsätter..

På bloggen driver hon webbutiken Bellme, och snart släpper hon egen klädkollektion. ”Den ska finnas i den hippaste affären på alla medelstora orter, så att folk som vill klä sig som stockholmare kan få göra det.”

Jag bara undrar om alla Stockholmare tänker så här.. Snacka om storhetsvansinne..

Sen vill jag då berätta lite om mig själv..

För två årsedan så såg jag ut så här:
pys-har-2006

I år ser jag ut så här..

pys-har-2008

Så jag kan bara tala om att mitt hår växer...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 svar

  1. Vackert hår Pys!

    Jag väljer att inte lägga ner energi på ytliga blogg blondiner… inte värt det liksom. O nej alla 08:or tänker som tur var INTE som hon!

    Önskar dig det bästa för nya året
    kram

    Pys: Nä.. jag vet att jag inte ska bry mig.. men det är rätt så kul att skriva om det.. för att se om jag får någon rolig kommentar…

    Hoppas också att du får ett bra år nu vännen..

    Kram Pys

  2. Shit! Jag visste inte att lockigt hår kunde vara så snyggt😀 Vilket underbart burr du har!!!

    Btw, jag känner flera stockholmare, men de bor nog i fel del av stan för de skulle ALDRIG säga en sån sak😉

    Pys:
    Tack för berömmet av mitt hår.. Nog är det burrigt alltid.

    Jag vet att hon inte är representativ för Stockholmare.. men det lät så kul.. finns en till som skriver sånt skit.. och det lär komma om den bloggaren också lite fint…

    Kram Pys

  3. […] Andra bloggar som tagit upp Blondinbellas pälsbråk: Björn Wadström, Agility Dream, Trilog, JJ.n, Röda pillret och Pysans tankar. […]

  4. God fortsättning på det nya året! Ja gott om dumdryga 08 finns det, fast de flesta är väl som folk mest, men dialekten lurar ibland och man tycker att de låter lite överspända så där…Jag var ute och paddla kajak med en granntant i stugan( från stockholm) och jag trodde hon var lite kocko för hon vidhöll flera gånger att vi skulle ha med körkort i packningen. Det visade sig att hon sagt sjökort. Så det kan bli! Vi klarade oss bra utan varken det ea än det andraKram Gunsan

    Pys:
    God fortsättning själv… (hatar när någon säger Gott slut…*ryser*)
    Det jag tycker är synd.. är att de här dumdryga Stockholmarna får fara fram som ångvältrar överallt..

    Kram Pys

  5. Hej igen, jag glömde ju säga det jag skulle säga! vilket fint hår du har! Har det kommit tillbaka som det såg ut innan du tappade det eller är krullerna nya? I min ungdom drömde jag om sånt fint hår och la ut en förmögenhet på exklusiva permanenter a´la korkskruv. Fast så fint fick jag aldrig till det Kram Gunsan

    Pys:
    Jag hade krulligt innan jag fick cyto.. men inte så häääär krulligt.. Det är mindre till storlek.. men att det är såååå långt… på två år…
    Behöver inte permanenta mig direkt🙂

    Kram Pys

  6. Jag har inget personligt intresse av att försvara bloggen i fråga men skribenten är bara 18 år. Förvisso myndig och vuxen ja, men ändå inte så gammal. Vår yngsta dotter fyller 18 i oktober och det är inte så lätt att vara så klok i den åldern när pengar och kändisskap lockar. För det är säkert det som det handlar om. Och bakom finns någon vuxen som drar… Eller kanske någon förälder som borde styrt upp mer…

    Hon skriver, folk läser och hon kritiseras. Ja, ordet är fritt men i bland ska man inte vara så snabb att döma! Något säger mig att hade det varit en 18-årig kille hade man fokuserat på annat.

    Pys:
    Jag dömer inte henne.. men man måste tänka på att det är många unga tjejer (fjortisar) som läser henne och hon är en ”förebild” för många av dessa småtjejer… Om hon då skriver som hon gör i bloggen att hon säljer kläder som bara Stockholmare har på sig.. för vilka kläder har de i förhållade till resen av Sverige? De flesta affärer som finns i Stockholm finns också i Sveriges andra större städer.. (Göteborg och Malmö bl.a.) Genom att tala om på hennes blogg att detta är de kläder som vi Stockholmare bär och ska du vara INNE så måste du ha de här kläderna får småtjejer som är osäkra i sig själva under tonåren att försöka få sina föräldrar att köpa de där svindyra jeansen.. för de har ju ALLA Stockholmare….

    Sen är det så att hon driver bloggen som en affärsrörelse.. och det måste finnas någon vuxen som styr upp.. tror jag inte..

    Kram Pys

  7. Wow Pysan – vilket hår!!!!🙂 *blir avundsjuk*
    Om det fortsätter i samma takt så får du akta dig så det inte fastnar i linningen i brallorna vid den här tiden nästa år!!🙂

Kommentera

