Lär er språk innan ni garvar

Blir lite less när inte människor kan klara av grannländernas språk utan skrattar åt det istället…

Idag på Aftonbladet finns det en bildkavalkad på ”roliga” skyltar..

Bland annat den här

hund-i-snor

Alla som kan Danska skrattar inte direkt…

För då kan man börjar garva åt det här också…

Taske….

Men det är ju lite av Aftonbladets jargong för tillfället… eftersom de så glatt länkar till 1000apor och till **** (vill inte se hans namn här på min blogg.. ) så jag är glad att den här artikeln sprids för den säger allt… om klimatet i samhället idag…

Kul? nä.. det tycker jag inte…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 svar

  1. Hej. Jag kan flytande danska och när jag läste artikeln reagerade jag som dig.. Vad händer med dagens Aftonbladet? De brukade ha sa bra o seriösa nyheter, men idag handlar det mkt om blondinbella o kvinnor som får 8-10 barn… Ufff

  2. Ligger Helsingborg i Danmark? Du kanske ska lära dig lite geografi innan du bloggar😉

  3. Jens: Du.. jag är född i Helsingborg.. Har bott där i 23 år.. fast jag hade nästan tyckt att det var bättre att höra till Danmark än Sverige..

    Så jag vet mycket väl vad jag pratar om…

    Kram Pys

  4. Jens, du tror inte det kan bero på att Helsingborg är den Svenska stad med kortast avstånd till Danmark och där det innan bron passerade som flest persontransporter över gränsen? (Utöver att det var Danskarna som grundade och höll staden fram till någon gång under 16-1700talen?)

  5. Helsingborg blev svenskt 1658 genom Freden i Roskilde.. men det tog fram till år 1711 då Magnus Stenbock till slut vann det avgörande slaget mot Danmark…

    Kram Pys

Kommentera

