Mardröm och orättvisa

Patrick Swayze har blivit intervjuad av Tv-stjärnan Barbara Walters om sin sjukdom..

Han säger så här:

– Det finns mycket rädsla här. Det är mycket som händer. Ja, jag är rädd. Ja, jag är arg. Ja, jag ställer mig frågan: varför jag?

Jag kan hålla med om att man är rädd.. för det händer otroligt mycket när man får diagnosen cancer.. och man blir rädd.. man blir arg..
Jag har nog aldrig tänkt mig den sista frågan.. Varför jag?.. Ja, jag drabbades av cancer.. och det måste finnas någon anledning att jag gjorde det.. inga varför

Han fortsätter med följande:

– Du kan lita att jag går igenom ett helvete. Och jag har bara sett början av det, säger han.

Klart det är ett helvete att genomgå cytostatika (kemoterapi) behandling..har du inte varit sjuk innan så blir du det nu… och det ordentligt… Själv levde jag sen november-06 till juli -07 på penicillin kändes det som.. för att inte prata om alla gånger jag låg på sjukhus.. för feber.. för infektioner..

Enligt artikeln säger hans fru följande:

– De första veckorna var det som att leva i en mardröm som man inte kan vakna upp ifrån, säger hans fru Lisa Niemi, 52.

Jag kan bara tänka mig tankarna som maken har haft.. för visst har det varit lite av en mardröm.. fast den värsta mardrömmen var faktiskt från det att jag var till vårdcentralen och den där svullna lymfkörteln till dess att jag fick min diagnos.. för då plötsligt så hade jag inte dödsångest.. jag visste att jag skulle överleva…

Patrick får faktiskt ett preparat som är jättenytt.. och det är nog därför han fortfarande lever..

Vatalanib – en medicin som fortfarande är på experimentstadiet.

Dessutom tycker jag att Patrick ser väldigt fräsch ut på bilden..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Ett svar

  1. Ja, det är en känslomässig berg- och dalbana….

Kommentera

