Pengar och bajskaffe är det lycka

Ja.. idag undrar man när man läser Aftonbladet.. för de skriver om mannen som testade att vara lycklig genom att bara använda allt som var dyrt.. silvertvål.. hästens dyraste säng och bo på det hotellet som är dyrast i världen… blev han lycklig… nä knappast.. men det förstår man om man ser att han dricker kaffe som har passerat en palmmårds hela tarmsystem..

Blir man lycklig av att ha mycket pengar.. nä.. jag tror inte det.. lycka är något annat… För som en typisk fortsättning så skriver Aftonbladet om pengar och stressen kring ekonomin.. och även tips på hur man ska bli smartare när det gäller ekonomin….

Jag stressar inte upp mig.. utan jag gör en liten enkel budget i Excell… och då vet jag hur mycket vi får in.. och hur mycket vi måste betala.. och hur mycket vi har över varje månad… då har jag kollen…

Dessutom har jag ”burken”.. det är en stor glasburk (euroshoppers gurkburk) och i denna sparar vi alla små pengar.. från femtioöringar till tior.. och så de där vi pantar burkar för.. när burken är full sätter vi undan den och börjar på en ny burk…

Sist jag räknade var där nästan 1000 kronor i den.. och det är ”katastrofpengarna”.. i fall det blir katastrof…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

