Organdonator, sjukvård och halka

Om det nu var så att hon hade fått njuren någon annanstans ifrån hade inget hänt…

Om det nu var så att han hade gett njuren till någon annan så hade inget hänt…

Men nu råkade han ge sin njure till sin fru.. och så blev det skilsmässa

Mycket ska man höra från stämningarnas USA… och vi har nog inte läst det värsta än…

Glad att när jag ska göra min ”organ transplantation” så tar de organet från mig själv och gör ett nytt organ.. 🙂

Halkan är inte sjukvårdens fel.. för det är inte vårdpersonal som sandar.. däremot så är det de som äger huset och trottoaren.. kommunen, gatukontoret, landstinget eller någon annan… (för vad jag fattade så hände olyckan vid en parkerad bil.. och då kör man väl inte ända fram till entrén?)

Sen det här som hände mig igår.. jag ringde och pratade med dem idag och ville inte ha min tid på måndag..
Hon jag pratade med tyckte också att det var lång väntan för ett återbesök.. men enligt henne så berodde det på den långa vårdkön
Fast så lång tid ska det inte ta… glad att jag inte är gammal.. för då hade jag nog hunnit dö innan jag kom på återbesöket…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

