Blod, svett och tårar (eller historien om en som gav upp)

Jag ska enligt Folkhälsoinstitutet gå 11000 steg om dagen..

Jag ska vara glad om jag kommer upp i 1000 steg per dag.. för det är nog det jag kommer upp i om jag går upp till affären.. Fast det gör jag inte varje dag..

Allt detta för att jag har så djävulskt ont i mina höfter.. biverkningen är mer än jag står ut med.. så igår ringde jag till Bröstsjuksköterskan på KSS och vi hade ett litet prat om smärta, skelett och medicinering… Så nu är det bestämt…

Jag ska byta från Aromasin tillbaka till Tamoxifen.. för Tamoxifenen gav mig inte lika mycket biverkningar.. då kunde jag i alla fall gå.. Utan att ha ont.. och de där andra biverkningarna som Cancer får jag ta med mig då… för jag vill ju kunna och röra på mig.. för det kan jag inte nu.. jag går som om jag var 90… jag har så ont att jag knappt kan hämta och lämna sonen vid skolbussen…

Dessutom sätter sig smärtan på humöret… och det är tufft.. det är jättetufft att försöka hålla emot hela tiden när jag bara vill explodera för varenda liten småsak….

Ibland går det inte.. utan det rinner över.. som en vulkan… som får världens utbrott..

Fy att vara klimakterihäxa med smärta….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Ett svar

  1. […] Jag ska enligt Folkhälsoinstitutet gå 11000 steg om dagen.. Jag ska vara glad om jag kommer upp i 1000 steg per dag.. för det är nog … Credit:Blod, svett och tårar (eller historien om en som gav upp) […]

Kommentera

