Ett brev på posten

fick jag idag från KSS..

Jag har fått en telefontid till min goa doktor.. hon som pratar samma språk som mig..

Det står nämligen så här i brevet:

Hej Pysan!
Dr S skriver inte ut Nolvadex nu utan vill istället tala med Dig och få en bilda av hur Du mår och hur det har fungerat sen du gjort uppehåll med Aromasin./ H

Så nu ska jag vara hemma den 27 på eftermiddan.. för det är då Dr S ringer till mig.. och det är alltså 14 dagar efter det att jag slutade med Aromasinen..

Och sen kommer den där olidliga väntan.. den där ångestfyllda.. då man bara har lust att ”strutsa” och man inte är med överhuvudtaget.. Fram till den där dagen när man får OK-stämpeln igen.. och så är allt frid och fröjd igen…

För OK-stämpeln är ju den vi alla vill ha… Den där som säger att nu är du frisk tills nästa symtom visar sig… och då det är tid att ringa det där numret och höra H svara.. och så får man dra vad man denna gången är livrädd för…

Maken har krypit in i sitt hål.. han ”strutsar” värre än mig.. och han kommer aldrig att vänja sig…

Två veckor till samtal.. och sen.. ångest? Hopp?
För något blir det… eller så blir det hopp.. och så skelett scint och så ångest och så besked.. och så en otrolig stor suck…

Ni lär få veta vad som händer… och jag ska försöka att tala om hur min smärta faktiskt är… den som jag har gått med i snart ett år…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

