Gömda, mobbade bloggare och mord

Jag har inte läst ”Gömda”.. så egentligen kan jag inte uttala mig om boken och dess innehåll.. Vad jag har förståt så är det några saker som är fel av Liza att ha skrivit i boken gömda (allt enligt Monica Antonsson)…

  1. Hon har sagt att det är en SANN historia.
  2. Hon har inte tagit med mordförsöket av han som enligt boken misshandlade Mia och utfört av Mias dåvarande sambo.

Den första punktens sanningshalt vet vi alla hur den ser ut idag.. och att undanhålla en så pass viktig sak som ett mordförsök bara för att historien ska bli mer ”passande”.. då drar jag öronen åt mig

Sen läser jag om **** och att han blivit mobbad när han gick i skolan av den nya AIK-tränaren..
Kan du inte lägga sådant smågroll som lite kastade makaroner bakom dig?

Vill du veta vad mobbning egentligen är? Det kan jag berätta.. men det kommer att bli en halv roman.. och den halva romanen orkar inte jag skriva idag… och jag har dessutom lagt det bakom mig.. för varför älta gammal skit?

Nu väntar Odjuret på mig.. Den är så fruktansvärt äcklig att man knappt orkar ta sig igenom den.. men samtidigt så fruktansvärt bra skriven..
Och sen väntar resten av böckerna..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

