Barnförsäkringar

Har man ett barn som är född för tidigt så får man ingen barnförsäkring..

Har man ett barn som har medfött hjärtfel så får man inte heller någon barnförsäkring

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 svar

  1. allmänt tycker jag att, om man har barn, ska skydda sitt barn genom att teckna en barnförsäkring. Jag valde TH via nätmäklare.

  2. försäkringsbolag: Klart jag vill skydda mitt barn.. men jag FÅR INTE.. för han föddes med hjärtfel…

    Så tyvärr.. kan jag inte göra detta..

    Kram Pys

  3. jag ska säga vad jag tycker – och det är att det är synd att barnförsäkringar inte är någon rättighet. Visst ger barnförsäkringar ett bra skydd generellt som komplettering till samhällets skydd men jag tycker det är tragiskt och sorglit att ditt barn inte får en barnförsäkring beviljad.

    Har du fått någon mer förklaring till varför och om du inte kan få en försäkring beviljad fast med undantag?

    Lycka till!

  4. Lite sent ute här men någon kanske läser kommentaren =)

    Vad man kan göra om man får avslag på grund av medfödda fel till exempel är att man går till nästa försäkringsbolag och provar där. Man kan också kolla med sitt fack. Man ska inte ge upp bara för att man får ett nej (eller stora undantag) hos sitt vanliga försäkringsbolag.

Kommentera

