Vården nu igen..

Vårdgarantin lär di inte klara.. och tänk nu om det blir böter..

Dessutom är det inte bra med mindre sjukvårdspersonal.. för de går på knäna redan…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 svar

  1. Det där är en sossemyt. Det enda man ser av vården är sysslolösa personer som irrar runt helt oplanerat. En person tar emot patienter, resten flummar runt. Och så brukar det vara en massa ”problem med ett nytt datasystem”. Alltid. Dags att sätta lite fart på den där flumsektorn och organisera upp arbetet. Mer pengar behövs definitivt inte, dom kan inte ta vara på dom.

  2. Två av mina familjemedlemmar har varit nära att stryka med pga vårdens inkompetens! Det är dags att utkräva ansvar och att vi tar reda på vart pengarna tar vägen i världens minst effektiva vårdapparat! Vi har rätt till bättre vård för våra skattepengar!!

  3. Jim:
    Jag jobbar inom vården och jag vet att det ibland kan se ut som att ingen jobbar. Fast det är mycket dataarbete som en sjuksköterska t.ex. utför… för att ALLT skall dokumenteras..

    En undersköterska kan se ut som att h*n inte gör något när den knallar omkring.. men den går ofta och hämtar patienter, springer med prover och faktiskt fixar maten till patienterna..

    Visst kan det behövas strukturera upp arbetet.. men det hinns inte.. för det kommer hela tiden in nya patienter som behöver vård.. när ska man ha tid att sitta ner och göra ett sådant arbete?

    Jag har själv blivit otroligt sjuk genom sjukvårdens nonchalans mot mig.. så jag vet vad jag pratar om.. och jag har både varit i patientrollen och i jobbrollen…

    Kram Pys

Kommentera

