Klädd när det är kallt

Idag läser jag på Sofis mode om hur man ska vara klädd resten av vintern..

För det första så ska man ha en halsduk som är lång och varm.. och den kostar 398 kr för att den är från H&M. Till detta ska man ha en kofta från Grant som kostar 1 395 kr.

Jag har stickat halsdukar till hela familjen.. Jag använde ca ett nystan till varje halsduk och nystanet kostade 90 kronor.. dessutom är det himla kul att sticka själv.. Man får dem exakt så som man själv vill.. både på längden och på bredden…

För det andra så ska man också gå iklädd det här:
Skjortjacka från Levi’s för 1499 kronor och så en kofta för 799 kr eftersom den är från Won Hundred. Skjortan från Pour till en kostnad av 999 kr. Jeans som har hål och är rejält slitna för hela 2 049 kr. Halsduk som jag inte hade gett 1 798 kr för..men namnet Hunky Dory gör väl att den kan kosta detta belopp… Bältet kostar 699 kr och samtidigt ger du tobaksföretaget Marlboro Classic både reklam och pengar.. och sist den där Pälsmössan för 6 400 kr…

Jag har en skön jacka som jag har fått av den älskade maken och han fick den av sin pappa.. Gratis alltså.. Jag har också på mig en gammal urtvättad tröja som jag fått från svärmor, för den hade blivit för liten för henne.. Byxorna kostade 100 kronor och är köpta när det var torghandel här i byn… de är sådana som kan bli shorts om man vill.. Halsdukarna stickar jag själv..och ett nystan kostar 90 kronor.. bältet köpte jag för mer än 20 år sedan och det håller så bra fortfarande… och en pälsmössa behöver jag inte… för jag har tillräckligt med hår för att slippa bära någon sådan mössa.. och min mössa som jag har finns här..

Kostnaden för ovanstående är 14.243 kronor.. och om man tittar på den finansiella krisen vi har nu, med varsel och dylikt, så undrar jag vem som har råd med detta..

Så den faktiska kostnaden jag har betalt för det jag har på mig är ca 400 kronor..
Jag är glad att jag kan återvinna.. för det är sådant slit och släng mentalitet i samhället idag…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

