Sjukt

Läser idag om att Mats G Nilsson (M) vill att alla som döms för våldtäckt ska genomgå behandling.. och får sluta behandlingen först när de får en friskförklaring från behandlade läkare…

Jag hoppas då att det gäller all sorts våldtäckt.. och även då på barn…
(nu kommer jag inte att gå in på en pedofildebatt, för det finns tillräckligt många bloggar som bloggar om detta fenomen).

Fast jag läser och så tänker jag ett tag till…

En våldtäckt är inte sexuellt.. det är ett sätt att visa sin kontroll.. fast offret är en kvinna, man eller ett barn.. så är det inte det sexuella utan det är kontrollbehovet som är det stora… alltså tackar vi gladeligen ja till detta förslag…

Fast så tänker jag en bit till… det finns en sjukdom till.. en som är nog lika jobbig fast på ett annat sätt.. och det är kleptomani.. Ska de som lider av detta också får vård?

Ska alla som sitter på våra fängelser få vård.. för det är ju något som gör att de åker ut och in…

Det är som jag funderat mycket över… testa alla som sitter i fängelse.. så ska ni se hur många ni hittar med ADHD.. för jag tror att procentsatsen är stor..

Varför?

Jo, om en kille har ADHD så räknas han som ett orosmoment i skolan… vilket gör att när högstadiet kommer så bryr han sig inte.. för ingen tror på honom.. han hamnar snett.. testar droger.. och så.. då händer något… han fixar livet… han blir plötsligt lugn och kan vara ”normal”… hans koncentration är nästan på topp…

Jag tror att många av killarna som sitter inne har ADHD.. fast de har aldrig fått diagnosen.. och kommer nog aldrig att få den heller…. Fast om man gör det.. och sen ger dem medicin.. så kanske det plötsligt inte begås lika många brott…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

