Dagens begivenheter

Idag var sonen till det stora sjukhuset.. han skulle till tandläkaren.. och redan i morse ringde jag kirurgmottagningen och sa som det var med telefontiden i går..

Så idag fick jag träffa doktorn… och jag slapp betala..
För jag sa ju som det var.. att om jag hade missat en tid hade jag fått en räkning på den missade tiden.. men att en läkare missar en tid.. då ska jag inte bli lidande…Så jag och doktorn pratade igenom hur det är för mig…

Så nu ska jag käka tamoxifen igen.. och jag ska vänta ytterligare två veckor innan jag sätter igång med att käka dem.. Så den 9 februari ska jag börja igen..

För det var som jag sa till doktorn.. jag har inte lust att sluta med medicineringen när jag har stått ut i två år.. jag vill fortsätta.. och biverkningarna av tamoxifenen var bättre än av aromasinen.. så nu har jag hämtat 100 tabletter tamoxifen…

Har också fått panodil utskrivet.. för jag har faktiskt fortfarande ont… och de hjälper.. fast inte idag då jag har rört mig alldeles för mycket….

Sen blev det en liten shoppingrunda också.. en webcam inhandlades till oss var… då maken fick 300 kronor i julklapp på elgiganten.. och detta blev varsin kamera.. så nu kan vi sitta och räcka ut tungan till varandra… (om vi vill)…

Sen behövde sonen ett nytt täcke och jag också.. och genom att jag fick 300 på Jysk så passade vi på när vi ändå var iväg.. jag ett duntäcke och sonen ett vanligt.. så då fick vi lägga till lite pengar…

Så nu ska jag kunna sova gott.. utan en läskig filt…
För att sonen satte foten tvärsigenom mitt gamla duntäcke.. som ligger i en låda och som jag nog ska göra något av.. när det onda försvinner….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

