Det där med operationer

Jag ska göra en Diep Lambå och då måste jag vara tobaksfri i minst tre (3) månader innan operation

Allt för att operationen ska bli så bra som möjligt.. och nu pratar jag genomblödning, sårläkning och så vill jag inte att bröstet ska gå i nekros..

Det är ju bara att välja.. rök och risken för nekros är betydligt större än om du inte röker…

Så förbudet är för patienternas skull…

På samma sätt som att du inte ska dricka om du fått en ny lever…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Wow! Det låter ju jättebra!
    Kanske något för mig längre fram?
    Vad glad jag är för din skull! Kram A-K

  2. A-K: Ja, det lutar nog åt det hållet även för dig… Då du genomgår både cyto och strålning… för huden efter strålning kan vara svår att få till att bli mer med en siliconis… För då ska det öka lite smått.. genom en påse som fylls sakta med koksalt till den storlek man vill ha…

    Så en Diep lambå är väl det som ligger närmast.. för ryggmuskeln vill jag inte flytta fram.. för den muskeln ska sitta på ryggen…

    Kram Pys

Kommentera

