Bloggmobbning

Går in på SvD och ser rubriken:

jk-blogg

Att JK ska testa att bloggmobba någon så hoppas jag att JK tar kontakt med bloggens ägare först så den vet att nu kommer JK och mobbar bloggaren..

Sedan undrar jag på vilket sätt JK ska bloggmobba? Otrevliga och anonyma kommentarer tror jag att det blir..

Nä.. skämt åsido.. Artikeln var mycket viktigare.. det handlade om två unga tjejer som skrivit nedlåtande om både lärare och elever..

Jag kan också undra om de här töserna har varit inne och läst på Aftonbladets blogg.. Där anonyma kommentarer, grova påhopp på bloggaren och mycket skit förekommer..
Du får som bloggare inte veta om den elaka personens IP-nummer vilket gör att man inte kan polisanmäla utan att gå genom Aftonbladet.. och de skiter fullständigt i bloggaren..

Jag vet då jag själv blivit trakasserad på den bloggen och ville veta vem som låg bakom bloggen och jag fick ingen som helst hjälp av Aftonbladet..

Ska sanningen fram så tror jag inte att bloggen på Aftonbladet sparar IP-nummer på samma sätt som det görs på andra portaler…

Så vill man få elaka anonyma kommentarer så rekommenderar jag er att öppna en blogg på Aftonbladet.. För det är fortfarande likadant… tre år efter det att jag började blogga där…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 svar

  1. Jag försökte trackbacka dej men vet inte hur man gör, men omnämner ditt namn i ett inlägg hos mej iallafall. Tänkte bara att du kanske ville veta det :-=)

  2. Love: Det är helt och hållet ok.. och jag håller med dit till 100%

    Kram Pys

  3. Japp, det är som en lekstuga där inne, det är därför jag nu flyttat därifrån då jag tröttnat på eländet!
    Hoppas du har en bra fredag!

  4. Annica: Ja, att vuxna människor kan göra så mot varandra.. jag minns fortfarande mycket som jag råkade ut för.. hot om polisanmälan.. någon som inte trodde att jag hade cancer och därför kunde ge sig på mig.. etc.

    Det är tydligen lika illa fortfarande…

    Det roliga i alltihop är att en av de värsta flyttade också till WP.. efter diverse idiotiska kommentarer till mig…

    Så gjorde denna bloggar precis det som den tyckte att jag var dum och gjorde…

    Och nu tycker denna bloggare att man ska vara snäll på bloggen..

    Kram Pys

  5. Hur illa behandlad får man bli i detta samhälle. Jag blev mobbad på jobbet men det var jag som blev mobbaren. Facket lade locket på. Min dotter blev av lärarna mobbad på sin skola. Hon har nu inte gått i skolan på fem år. Ber man om hjälp trycker skolan socialen , psykologerna och läkarna ner en. Allt är mitt fel fast jag ingenting har gjort. Det senaste är att jag har fått reda på att jag skulle ha haft en konflikt med en annan anställd vilket är grovt förtal. psykiatriläkaren har utan utredning och utan sakliga grunder gett mig tabletter för att jag ska vara aggressiv eller ha schizofreni. Får det gå till på det viset.

Kommentera

