Bloggen vid min död

Det här har jag tänkt jättemycket på.. både för att jag inte visste om jag skulle överleva när jag började blogga överhuvudtaget..

Så jag har gjort så här:

Jag har tagit ett helt vanligt kuvert och i det stoppat en lapp där det står alla inloggningsuppgifter till mina bloggar, mail, sidor etc.
Allt för att underlätta den dagen då jag går bort..

Den älskade maken kan då gå in och skriva ett sista inlägg.. en dödsruna över mig om han så vill…

För jag vill inte att det ska stå i kommentators fältet..

Detta kuvert får bara öppnas den dagen jag är borta.. och så är det då upp till Den älskade maken att göra vad han vill med uppgifterna…

Har man en sida på nätet så är det så viktigt att man ser till att någon kan gå in och skriva om det händer något…

Bli nu inte oroliga.. jag ska inte dö.. inte än i alla fall..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 svar

  1. jag gjorde det innan jag stack till USA i höstas… man vet ju aldrig med vapenbärare där… men det är en bra sak att ha överhuvudtaget, liksom information om organdonation och sånt.

    Mette har dött.

  2. Uäää, det känns så läskigt att tänka så men självklart är det bra att vara förutseende. Ska nog göra så jag med. När jag har vant mig vid tanken…

    Hoppas du har haft en fin helg! Kram Malin

  3. Joseghine: Så trist med din bloggvän.. och det är inte den första som har dött som bloggar.. En olycka kan komma så fort.. men även om döden är nära så händer det att man inte får uppgifterna i tid….

    Kram Pys

    Malin: Ja, för vi måste tänka på vår död.. vi som vet att han är där bakom oss.. och mycket mer nära än en ”vanlig” människa.. för han flåsar oss där bak i nacken.. fast han hinner inte upp oss än… för vi är snabbare…

    Kram Pys

  4. Hmmm – det här var OCKSÅ intressant!
    Jag har själv inte tänkt på det när det gäller mitt eget. Däremot tänkte jag mycket på det när Hasse Lavin försvann från AB. Där var det ju någon släkting som faktiskt kom in och meddelade vad som hänt. Däremot har vi aldrig fått reda på vad som hände med Tant Rut på AB! En anhörig kom in och skrev ett inlägg att Rut var sjuk, men sen dess har det varit tyst. Ett helt år! Ja, man får kanske fundera över det här – och klura ut hur man ska göra!!!

  5. Tizzel: Ja, jag fick förfrågning angående en annan på AB bloggen.. som jag inte vet något om.. senaste inlägg i november 2008..sen har det också varit tyst.. ingen kommentar heller… att det kunde vara något…. konstigt…

    För man vill ju veta..

    Kram Pys

Kommentera

