Flashbacks

Läser idag på Aftonbladet om mäns chattande med småflickor på nätet..
Här, här och här..

Det är då det sker… de där minnena som kommer om hur det en gång var… de där som på något sätt påminner lite om det här..

När jag och Den älskade maken träffades för snart 10 år sedan.. så fanns det en chatt på Aftonbladet..
Jag vet inte hur många som minns den.. men jag gjorde ju det.. för det var så jag och Den älskade mannen träffades…

Då var det otroligt jobbigt redan då att gå in som tjej… det var många som låg och ville prata privat med en och det var mycket frågor om hur man såg ut.. vad man hade på sig och om han fick ringa eller om jag skulle ringa… Jag hade då en fejkmail.. och jag vet inte hur många mail som jag fick från rena idoter…

Chatten var uppdelad i olika avdelningar.. och det fanns en avdelning för yngre personer.. de som var från 10 till 15 ungefär.. och det var en hel del yngre där.. och så männen.. de där som kallade sig för ”Anders 23”.. fast som kanske var Gunnar 54…
Det var faktiskt så att ibland gick man helt enkelt in och rensade därinne.. kallade sig som exempelvis för Linn, 12.. och det räckte.. nyduschad brandman och Anders 23 kom väldigt fort och ”viskade” (skickade ett privat mess till bara Linn)… För att inte tala om alla snoppbilder man fick till sin mail om man ”råkade” ge ut den..

Man höll god min ett tag.. men sen avslöjade man vad personen skrev och på det sättet så var det som det var… När man sen talade om vem man var och att man var en vuxen kvinna så kom det en massa viskningar från de där yngre tjejerna som tackade för att man kom in och skrämde bort de där gubbarna.. för tjejerna fick ju inte chatta ifred för de där ”snuskchattarna”…

Så det är så att Aftonbladet har också varit med och hjälp män som håller på med det här.. jag vet att det är längesedan som chatten försvann.. men jag tror att genom den så var det faktiskt killar som började våga göra så här.. för det var så lätt att gå in på Aftonbladets chatt… och jag undrar hur många av dem som håller på med detta en gång i tiden började på Aftonbladets chatt.. på samma sätta som vi är många som började blogga på Aftonbladet innan vi vågade oss ut i den större bloggvärlden…

Så Aftonbladet.. jag tycker att ni kan fråga de där som håller på med det om var de en gång i tiden började att chatta och leta småflickor på nätet…

För er chatt var fullproppad av de där som ni skriver spaltmeter om idag….

Och inte ett ord om att er chatt var likadan som alla andra…

Gromning DN
RFSU om Gromning
Wikipedia om Gromning
24 och att man inte alltid ska tro på forskning

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Bra inlägg. Faran med gromning verkar överdriven i dag. Många unga har förstått att man inet ska öppna dörrren för främlingar.
    //A

  2. Ante: Ja.. och att det inte har hänt någonting på 10 år… för det var så längesedan jag lekte med snuskgubbarna på chatten på Aftonbladet…

    Kram Pys

  3. Du har något att hämta inne hos mig🙂

  4. Hmmm… intressant detta!!!

  5. Tizzel: Ja.. men det ger inget eko…

    Kram Pys

Kommentera

