Diplomati

På ett sätt är jag glad att det inte blir så många konflikter mellan turister och lokalbefolkningen..

För våra diplomater hade inte rett ut det…

Jag har alltid fått lära mig, om jag ska någonstans, att man ska ta seden dit man kommer…

Detta gäller väl även diplomater eller de är någon första gradens medborgare?

Det är varmt i förenade Arabemiraten… det serveras inte mycket kött på Sri Lanka (finns många hinduer och dessa anser att kon är helig).. fisk och skaldjur är vanligast.. så då kan vi ju byta ut våra ambassadanställda… den där i Kinshasa kan ju flytta till Sri Lanka.. och få sin fisk..

Kan inte fatta vad de gnäller för.. de har fått världens chans att lära känna ett nytt land.. och så gnäller de…

Den här kvinnan som är toppdiplomat säger så här om Egypten:

här machosamhällen tycker man inte om att kvinnor säger ifrån.

Undrar om Egyptierna vet att hon säger på detta sättet?

Jag trodde inte att en Diplomat eller ambassadanställd fick säga något elakt om landet den befann sig i.. för att det inte skulle bli några konflikter…

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

