Tamoxifen

Jag måste äta någon typ av hormonbehandling för att hålla nivån på östrogen nere så mycket som möjligt..

Jag fick ju så ont av Aromasinen och därför så bestämde vi i samråd doktorn och jag om att jag skulle sluta med dem och så börja med Tamoxifenen igen…

Jag har varit utan medicin sedan den 13 januari.. och jag har haft ont..

Jag har haft ångest och idiottankar om metastaser

Så idag.. snart ett dygn sedan första tabletten så är det faktiskt en bättre morgon.. så här lite smärta har jag inte haft sedan i september…

Ok, jag ska erkänna.. det gör fortfarande ont.. men inte alls samma smärtgrad och det känns fan så mycket bättre…

Fast firar gör jag inte förrän jag fått svar på skelettscinten.. som jag helst inte vill göra.. men som jag vet är ett nödvändigt ont…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. Härligt ändå att det känns bättre och ett bra tecken dessutom! Får du mycket biverkningar av tamixofen? Hoppas på en fin helg för dig, kram Malin! 🙂

  2. Malin: Nä.. lite ont i tumörområdet bara…

    Det var värre med Aromasinen.. för det var då jag inte kunde gå knappt…

    Kram Pys

  3. Va bra att det är bättre, tänker på dig vännen

    kram

  4. Soulis: Tackar.. jag tänker ju på dig…

    Kram Pys

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: