Tänk först innan du talar

Tydligen få polisen säga vad som helst..

Medan jag som medborgare inte får göra det..

Inte konstigt att det blir upplopp heller

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 svar

  1. Jag förstår inte upprördheten, jag är själv invandrare (Chile) och när man läst Hadith, den samling traditioner om – och förmaningar av – Muhammed, samt hör muslimer uttala vad som står där, då blir man rädd: ”Judarna – söner och döttrar av apor och svin” eller ”På den sista dagen kommer stenarna att tala och säga: O muslim! Det finns en jude under mig – döda honom!”. Det hade varit upprörande om Rosengårds befolkning varit fredlig och följt en civiliserad livsåskådning. Nu är det inte så.

  2. Andrés: Det jag blir upprörd över är att Polisen som ska värka för ett bra samhälle kalla människor, i Rosengård, för blattar och apor…

    Jag som svensk.. jag skäms när samhället (polisten alltså) beter sig på detta fruktansvärt barnsliga sätt…

    De får gärna tänka så.. men man säger det inte högt.. inte i sin polisuniform.. då det är vårt samhälle de respekterar…

    Jag vet att det finns motsättningar mellan olika religiösa samfund och olika folkgrupper.. men för den skull så ska inte samhället (polisen) bättre på den så som de gör när de inte är bättre själva…

    Dessutom är det så att det inte bara är folk som bor i Rosengård som var med i upploppet där..

    Och i Rosengård finns det inte bara Muslimer…

    Kram Pys som kommer att blogga mer om religioner och dess makt…

Kommentera

