Nu är jag arg…

Jag har skrivit om Polisernas sätt att bete sig undre upploppen på Rosengård…

Vad jag inte visste var att allt det som uttalas som rasistiskt i videon som finns i media är TAGNA UR SITT SAMMANHANG

Jag har fått en Videosnutt från Mikey och den finns här..
Se den först…. lyssna noga vad den ena kvinnliga polisen säger i början…

Så jag kan förstå polisen efter det att jag har sett denna…

Den andra är bara ett ihopklipp av just det rasistiska som sägs och varken det innan eller det efter är med…

Fy fan för MEDIA…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 svar

  1. Jag tycker deras ordval är klart olämpligt och jag har hört liknande tidigare. Det är väl knappast media som ska bära hundhuvudet här. Jag tycker det är utmärkt att sådant här kommer fram. Det är ingen hemlighet att poliser håller varandra bakom ryggen och skyddar varandra.

  2. Znogge: Självklart ska man inte få säga så här.. men samtidigt är de i en mycket stressad situation.. det händer saker omkring dem hela tiden och om man lyssnar till den kvinnliga polisen så vill hon inte att hennes kropp ska utstå stenkastning…

    Kram Pys som fortsatt blogga om det här…

  3. Tack för denna info och jag ber om ursäkt om jag fick till personligt angrepp i tidigare inlägg.

    Håller med dig om mediabiten!

  4. Krillz: Det är helt ok.. Jag vet själv att man kan bli sur på personen bakom bloggen..

    Men det är ju media som har ställt till det.. och jag tycker att vi nu går till motangrepp.. för det är faktiskt inte polisernas fel att de säger som de gör…

    Kram Pys

  5. Förstår fortfarande inte hur du kan påstå att det är media som ställt till det. Jag är förvånad över att Malmös poliser lyckas knyta sina skosnören.

  6. K: Media har tagit och visat en film som inte är hel.. de rasistiska bitarna är ut plockade ur sitt sammanhang..

    Ser man hela filmen så förstår man lite mer Varför poliserna säger som de gör…

    Fast jag försvarar ändå inte det de säger.. men förståelsen för att de blir arga och säger saker i stridens hetta förstår jag…

    Läs mer i bloggen så förstår du hur jag tänker..

    Kram Pys

Kommentera

