Sjuk eller sjuk

Detta tycker jag är logiskt.. är man sjuk stannar man hemma.. för jag vill inte bli sjuk för att någon annan går till jobbet innan man är friskt..

Fast något som jag retar mig på just nu är att jag har ont

Detta är biverkningar av medicinen och genom detta så kan jag inte bli sjukskriven..
För jag kan avbryta behandlingen och då inte ha ont längre.. Fast risken att då få tillbaka bröstcancern ökar markant…

För jag har ett val

  1. Äta medicin och ha ont
  2. Inte ha ont och kanske få tillbaka cancern

Jag vet vad jag väljer… och av två onda ting så väljer jag det som gör ondast…

Vem säger då detta?
Jo, försäkringskassan..

För jag är inte sjuk.. jag har biverkningar och det är ingen sjukdom…

Det är så man blir rädd…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 svar

  1. Det är jättekonstigt det där med regler… Man upphör aldrig att förvånas!
    Kram!

  2. Det är helt otroligt! Dumt så in i…
    Kram på dig/Malin

Kommentera

