En bild räcker

för att illamåendet ska stå mig upp i halsen…

En bild av en akutmottagning som finns på Aftonbladet och som handlar om ett mord…

Ett mord som i sig är fasansfullt…

Men det är bilden.. bilden av en akutmottagning som får min kropp att reagera… Med illamående… för jag vet hur illa jag har mått när jag har hamnat här…

Min kropp minns.. min kropp visar, med all önskvärd tydlighet, hur illa den gillar det där stället…

Känner doften av cyto i näsan, vilket var längesen jag gjorde sist.. men en bild…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 svar

  1. Shit, vilken tur att du skrivit detta inlägg, tänkte på er när jag läste artikeln.
    Puh!

    Tack och pöss!

  2. Vb: Det är himla lugnt..

    Pöss på dig…

    Kram Pys

  3. Vill bara påtala att vi lever båda två…

    Lite mycket mord omkring oss just nu…

    Kram Pys

Kommentera

