Blir ledsen på sånt här

Det cirkulerar just nu en hel del mail från olika kvinnor och de är skrivna på engelska… Sarah Holmes, Bridget och Abigail är några av dem..

Dessa stackars kvinnor skriver att de har cancer (bröstcancer) och så vill de att man tar hand om deras förmögenhet och detta är bara ett av många sätt att försöka lura av en pengar.. Nigeriabrev kallas det också..

De skriver också om att deras män.. Förmögna sådana har dött och lämnat en stor förmögenhet och genom att de själva har bröstcancer så tycker de att jag ska fixa att donera deras pengar…

Men snälla människor.. har de tid och ork att skriva långa snyft mail så kan de donera sina pengar själva…

Sen gillar jag inte det där att man skriver saker om tumöer..
Ett bra exempel hittar ni här.

Tydligen är det fritt fram att skoja att man har en tumör och man är journalist..

Jag får skoja om min knöl.. men det är min knöl.. och min kropp och jag skojar så mycket jag vill om den…

Men jag skojar inte mycket om någon annans cancer.. inte ens de godartade tumörerna.. för en dag är den inte god längre…. och då sätter man skrattet i halsen…

Fast vi lever ju i en hård värld.. och vi vet ju att Ab inte har mycket empati..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Det finns gränser för hur kul det kan vara att skämta om sjukdomar.
    Lyteskomik kan vara kul om man skämtar om sig själv.
    Annars är gränsen hårfin…

    Kramar om dig min Pys och tack för mailet.

    Du hör av dig når, och om du vill!
    Du är alltid välkommen, det vet du.
    Både på telefon och irl.

    KRAM
    Knytet

  2. Tänker på Dig, maila eller ring när Du vet mer!
    Idag börjar håret ramla av, igen………
    Imorgon blir det venport, igen……………
    Kram
    E

  3. Knyt: Jadå.. det ska jag…

    Eva-Lena: Jag tänker på dig också.. när rakar du av skiten.. när det blir tillräckligt många strån i handen.. eller när det blir så där äckligt torrt och det bara smular i näven???

    Dessutom hoppas jag att op går kanon…

    Kram Pys

Kommentera

