Inget att göra

Så jag gör den där saken jag fick på mail för ett tag sedan.. för jag orkar inte skriva och skicka tillbaka.. och jag vet att personen som skickade utmaningen faktiskt läser min blogg.. så här kommer den…

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

1. Vad heter du? Vera
2. Ett ord på fyra bokstäver: Vila
3. Flicknamn: Vanja
4. Pojknamn: Viktor
5. Yrke: Volvoarbetare
6. Färg: Violett
7. Klädesplagg: Vadmals blus
8. Mat: Vårrullar
9. Sak i badrummet: Vatten
10. Plats/stad: Venedig
11. En orsak att vara sen: Vilse
12. Något man skriker: Vafan!
13. Film: V som i Vendetta
14. Något man dricker: Vin
15. Band: Van Halen
16. Djur: Varg
17. Gatunamn: Vintervägen
18. Bil: VW
19. Sång: Vi går över daggstänkta berg
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Vasaloppet

Den som nu inte har något att göra kan sätta sig och fundera på den här…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 svar

  1. Jahapp, där är du Pysan. Öppnar aldrig det röda. Never. Vet i förväg att det blir svälten som kommer. Behöver inte påminnas om det. Nuet är nog. Hur går det för dig?
    Jag är själv frisk fysiskt och nästan psykiskt – att inte ha jobb tär också. Jag skriver mycket, inte bara bloggar. Frun jobbar däremot för två minst. Sånt är livet, orättvist. Cancerfonden får sina pengar kontinuerligt, vi har en nära som inte finns mer, och en liten 15-åring på viss bättringsväg i denna jävliga sjukdom. Håller på dig och är glad över att du är i farten rejält. Kramar från Uno fd Tänk om

  2. Jag öppnade tre röda för något år sedan, när jag tyckte att de hade legat och samlat damm tillräckligt länge. P. tyckte jag var ansvarslös… jag tycker det är boooring!

    Fast det var inte därför jag kikade in här… vill bara ge dig en stor varm kram, och berätta att jag tänker på dig!!! / Mia

  3. Uno och Mamman: Ja, det är ju upp och ner just nu…

    Kallelserna kom idag… skit…

    Kram Pys

  4. Ge dig inte. Aldrig!!! Tänk inte ens tanken. Kramar dig i mina tankar. Vi behöver såna som du!!! Kramar Uno

  5. Uno: Nä.. jag tänker inte ge upp…

    Kram Pys

Kommentera

