Kallelserna ramlar in

Nu vet jag…

Den 4 mars klockan 14.50 kommer jag att ligga i en maskin som jag aldrig testat innan..
Magnetisk Resonans Tomografi (MRT) är alltså där jag ska krypa in.. som tur är så kan jag få lugnande om jag nu vill ha det..

Den 6 mars klockan 9.10 kommer jag att sitta och hinka i mig en liter kontrastmedel..

Så veckan efter kommer jag väl att få en tid till doktorn.. så jag får veta vad som finns där inne i min rygg.. och mitt bäcken…

Håll nu tummarna för mig… för första gången vill jag att alla gör detta…

För nu behöver jag all tur jag kan få…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

11 svar

  1. Hej Pys!
    Alla tummar och tår hålls för dig – både den 4:e och den 6:e mars och en hel vecka framåt!
    Tänker mycket på dig. Det är en klen tröst, men jag ville bara att du ska veta det.
    Massor av styrkekramar A-K

  2. A-K: Tack så mycket för de värmande orden..

    Nu ska jag iväg till jobbet.. (ifall jag nu blir sjukskriven igen)…

    Kram Pys

  3. Tummarna och stortåarna! Kram Gunsan

  4. Kommer hålla både tummar och tår!

  5. Gunsan: Jag tackar så jättemycket för detta också… 4 och 6 alltså…

    Soulis: Ja, men glöm inte att du måste leva också.. och inte bara sitta och hålla tummarna för mig.. *asg*

    Kram till er båda.. och vi ska ta skiten..

    Pys

  6. MRT kan vara obehaglig, ljudet av resonansen är som spikslag.Hörlurar med musik brukar erbjudas.

    Enjoy Gbg, njut!

  7. MRT är inte så farligt. Man kan blunda under tiden, och får hörlurar och kan kommunicera med personalen utanför. Svårast är att ligga så där superblickstilla så länge.
    Jag röntgade min axel i höstas – när jag hade som ondast… och då var det jobbigt att ligga still med armen och inte få byta läge på 45 minuter…speciellt iom att jag somnade 😉

    Alla tummar är hållna redan nu… och kramas på framöver.

    Hoppas konserten var bra – jag hade väldigt gärna följt med!!!

  8. Kära Pysan!! Du ska veta att jag håller båda mina tummar så gott det går! Och hade jag haft flera så hadde jag hållt dem allihopa! Jag kan hålla alla mina fingrar och alla mina tår också för din skull!!!
    KRAAM!

  9. Vb: Jag kan få lugnande.. om jag vill.. jag har kollat… och hörlurar behöver jag nog…

    Mamman: Lite läskigt är det..men jag vet att jag har många som finns runt om mig i tanken.. och det känns…

    TIzzel: Ja.. och du ska veta att jag är glad för allt….

    Kram i massor till er alla tre…

  10. Håller allt som kan hållas, det vet Du!
    E

  11. Eva-Lena: Jag vet det…

    Kram Pys

Kommentera

