Jag är glad för varje födelsedag

Åldersnoja har jag inte.. jag närmar mig 45 med stormsteg…

Jag är glad för varje år jag lever… och inte alls som den här individen säger

Jag är glad för varenda dag jag vaknar och reser mig upp och får vara med om en ny dag… en ny tid.. och ett liv…

Inte tanken på döden.. för den är så närvarande den bara kan och det är inte ens en post-it-lapp på kylen.. det är tre kallelser från sjukhuset som sitter där.. vita fina A4 papper med en massa svarta bokstäver på….

Att det sen står: MRT den 4 mars.. CT den 6 mars och träffa doktorn för att få min dom på hur det ser ut i kroppen på mig…

Det är då jag önskar att jag vet att jag blir över 70… att jag får fortsätta leva…

För jag har lovat mig själv att jag ska hoppa fallskärm när jag fyller 90!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Ett svar

  1. Du har en award att hämta inne hos mig.

    KRAM

Kommentera

