Hålen

Det finns olika hål.. som man kan trilla ner i..

Ett litet hål som man råkar snubbla i och man tappar bara balansen men man blir ändå kvar på benen.. fast man får ta ett par extra steg innan balansen hittas…

Sen finns det lite djupare hål som gör att man faktiskt faller och får skrapsår och det kan svida och göra lite ont…

Dessa två hål kan man acceptera och de finns överallt..

Fast så kommer de där lite elakare hålen.. de där som man inte vill befatta sig med.. men som ändå dyker upp…

Det där hålet som man trillar ner i och blir sittande.. men man kan ändå ta sig upp när man har återfått sin andning och man inte är direkt skadad.. mer än lite rädd och chockad om vad som egentligen hände…

Så finns de där djupa hålen.. de där som om man trillar ner så är det långt att ta sig upp och det fixar man inte utan hjälp.. men man ser ändå himlen och ljuset… och man kommer upp för eller senare….

Det värsta är de där hålen som har ett djup och ett mörker som man inte ser… som om man trillar ner så vet man inte när man ska få fotfäste igen.. och när man väl når botten så ser man bara mörker.. inget ljus någonstans…

Dessutom tror man att man är ensammast i hela världen när man ramlar ner i det sista hålet…

Jag befinner mig i ett hål just nu…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 svar

  1. Hej, gumman
    Är uppriktigt ledsen för din skull. Ge för fan inte upp. De djupaste hålen skapar de starkaste människorna! Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva till dig. Du har varit med om det mesta, och ännu mer väntar. Jag har suttit vid sjuksängar, så jag vet hur det är från sidan. Testa att se bara det fina, bara det, inget annat, inte att du har ont eller att du ororar dig. Bara det fina, det du har upplevt och det du vill uppleva. Skit i resten, det är inte intressant. Bara det fina. Visst, du är jävligt stark, men det kan också bli fel, det är inte du, utan din längtan som är stark. Låt den leva så drar den sig med dig! Kram och alla tummarna (också på fötterna) håller jag. Uno

  2. Vilket av dem?

  3. Sitter ibland där nere i hålet och tar emot Dig, ibland kanske jag missar, då är jag uppe på kanten!
    Kram
    E

  4. Hejsan! förhoppningsvis kravlar du dig upp ur hålet med ditt jävlaranamma. Håller på dig! Kram Gunsan

  5. En träffsäker beskrivning av livet… alla hålen förutom det sista är jag bekant med… men det väntar på mig!
    Fortsätter att hålla tummar och tår.

  6. Uno: Du vet att jag inte ger upp.. inte med sådana vänner som finns runt omkring..

    Soulis: Jag pendlar.. en minut bara snubblar jag.. och nästa är jag nere i det djupaste källarhål med alla håriga spindlar..

    Eva-Lena: Ja, och jag tar emot dig när du faller.. om jag har något att hålla i…

    Gunsan: Ja.. jag letar efter en stege….

    Leo Beata: Tack… Det är ju så…

    Kramar till er alla
    Pysis..

  7. Det vet Du att Du har, bara vetskapen att vi tänker på varandra är nog så bra, ibland!
    Håll ut, vi ska ses, till sommaren?
    E

  8. Eva-Lena: Ja, det ska vi göra.. får se vem som fixar att åka till vem…

    Håll ut du med…

    Kram Pys

Kommentera

