Acceptans

Det finns ett lugn över mig..

Jag vet inte varför, men helt lugn är jag inför det som stundar.. det var jag inte när jag inte visste.. då i maj.. för snart 3 år sedan.. då var jag en orolig själ.. jag visste inte.. om det var cancer eller inte.. och jag visste inte när och jag levde i ovisshet och ångest…

På något sätt så har jag väl accepterat min roll.. jag har accepterat min sjukdom och vad den faktiskt ställer till med..

Samtidigt vet jag att jag ska göra en undersökning idag och en på fredag… och så den 20 så vet jag...

Vad lugnet kommer ifrån vet jag inte.. om det är så som Den älskade maken säger att jag har accepterat min sjukdom och att jag bara följer med…

Fast jag faller igenom ibland..

Jag kan inte göra så mycket åt min situation och det kan vara det som ligger till grund för min acceptans… för vad ska jag göra.. jag kan inte rymma och jag kan inte lämna min kropp… så jag får helt klart sätta mig ner och vänta…

Lite tummar idag.. när jag ska in i maskinen jag aldrig varit i innan… *ryser lite*
Känns lite läskigt.. så jag ringde, för jag har problem med trånga utrymmen..

Så tycker jag att det blir för läskigt så kan jag få lite lugnande.. och det lät lugnande…

Fortsättning följer…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 svar

  1. Håller alla tummar jag har för dig idag. Kram!

  2. Håller en tumme för dig i dag.

  3. Du finns i mina tankar, väntar på uppdatering. Vet det kommer gå bra men jag förstår din oro. Jag förstår den mer än väl…….

    KRAM

  4. Trollhare: Tackar.. jag var inte ensam i maskinen kände jag…

    Znogge: Du var där också kände jag…

    Soulis: Det var du som kom med de där paraplyförsedda drinkarna va?

    Kram till er allihop
    Pysis

Kommentera

