Min blogg

Min blogg handlar om mig och mitt liv.. om min cancer.. om livet kring denna sjukdom.. eftersom man aldrig blir ”frisk”… för tankarna finns där hela tiden..

Som det är just nu är det tufft.. då jag väntar på besked om möjlig spridning till skelett… och ingen som inte själv har varit med eller i samma situation kan förstå hur det verkligen är…
För jag kan meddela att det är värre än den värsta bergodalbana… ena minuten tycker man livet är skönt… och så nästa.. är man i ett bottenlöst hål och man håller fast sig i en repsnodd som man inte vet hur länge den håller och om någon kommer och hjälper en upp ur det där hålet…

Det är nu den kom… den där kommentaren.. som man har sett hos alla andra ”stora bloggare”.. den där kommentaren som i princip inte skriver något till mig… utan bara gör reklam för sin egen blogg…

Sånt kan göra mig vansinnig.. Detta är min blogg.. jag vill inte ha sådana kommentarer… jag vill inte ha reklam för andra bloggar på min blogg…

Det är en sak att man skriver en vettig kommentar och ger sin bloggadress… så jag kan gå till den bloggen och läsa…

Fast att ge sig in på en bloggare och göra reklam för sin egen blogg under kommentarerna utan att kommentera texten eller bloggen.. då blir jag ledsen och jag blir förbannad…

Det finns många exempel på detta ute i bloggvärlden..

Så tyvärr kommer jag inte att publicera din kommentar.. och om du läser inlägget du kommenterade så ser du att just din kommentar inte syns.. och det kommer den inte heller att göra..

Däremot kommer den att ligga kvar i min blogg.. dold för omvärlden..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

12 svar

  1. Jag håller med, Pys! Skickar dig en styrkekram som ska hjälpa dig att hålla modet uppe och göra så att dagarna går fort! Kram på dig! A-K

  2. A-K: Ja.. jag sover bort dagarna… (jobbar ju natt)…

    Och nu har ännu en dag gått….

    Kram Pys

  3. Vet att Du vet att jag vet, att Du vet att jag vet………
    Sittter som sagt på kanten ibland, men ibland ramlar Du ner på mig, där jag ligger på botten, nästa gång kan det vara jag som ramlar ner på Dig! Vi klättrar upp tillsammans, med eller utan rep.

    Kram
    E

  4. Eva-Lena: Det är så rätt så rätt.. Du om något vet vad jag pratar om..

    Kram i överflöd…

    Pysan

  5. Helt rätt! Din blogg, dina regler. Ingen annan ska göra intrång.

    En berg-o dalbana har ju en början och ett slut…man väljer om man vill hoppa på, hoppa av eller åka en gång till. Vi väljer inte. Vår kropp gör dessa val åt oss, utan att vi får vara med o påverka. Det är ett jävla skit rent ut sagt.
    Får man ett negativt besked kan man bearbeta det, bestämma dig för hur man ska hantera sin situation. Men att inte veta tär nått så in i norden. I alla fall på mig. Tankarna spinner runt i skallen, man bildar sig olika scenarion, ”tänk om”….hemskt.

    Du klarar detta, för du har den där jävlar anamman!
    O när du dalar, finns vi runt omkring och fiskar upp dig, tankar dig med lite ny energi tills du hittar tillbaka till din egna kraftkälla.

    KRAM, du vet var ja finns!

  6. Bra att du reagerar för den sortens kommentarer retar mig. När någon ärligt och öppet berättar om något som berör och känns angeläget så passar någon på att göra reklam för sin egen blogg. Nej, det är inte ok.

  7. Soulis: Det är svårt att förklara känslorna som snurrar runt för dem som inte vet.. och då är bergodalbana ett bra ord.. för alla har ju någon gång åkt en sådan och kan referera till denna känsla.. Att sedan det inte finns något slut på våran bergodalbana är så trist.. jag vill se ordet slut på resan… eller känna av att det bromsar upp… så där lite småhäftigt som det kan göra…

    Det är den här väntan… och jag kan snart börja räkna ner.. och det gör jag när det är en vecka kvar…

    Jag vet att jag har mitt jävlar anamma.. men just nu hittar jag det inte…

    Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan bloggen… om jag ska vara riktigt ärlig….

    Kram Pys

  8. Znogge: Jag måste… jag tycker att det är det hemskaste som finns… om man läser en blogg och så ser man att det finns en massa reklamkommentarer.. om ”gå in på så kan du vinna det och det”…

    Och nu var jag tvungen att sätta ner foten…

    Kram Pys

  9. Jag tycker det är respektlöst. Att springa in på en blogg UTAN att bemöda sig om att läsa vad det står i den, men ändå ha mage att lägga dit reklam för sin egen blogg eller annan länk. Respektlöst!!

    Förstår att du har tuffa dagar nu kära Pys…
    Inget kan man säga som gör det lättare för dig.
    Men tänker på dig, det gör jag!
    Stor stor kram från mig!!!

  10. Tizzel: Dina ord de värmer.. så som solen gör över byn idag…

    Kram Pysis

  11. Råkar också ut för det där, när jag huserade på Ab som kom snikarna in.Dom som bara siktade in sig på att göra sig ett namn via min blogg.Utan att läsa vad som hänt…gjorde sig kompis och senare när dom uppnåt sitt syfte med bloggen, snacka skit och döma mig.
    Jävla pack, det kostar att ligga på topp.

    btw, en av dom kallade sig för terapeut, olika inriktningar varje gång, mina inlägg var så så fulla av hat, så människan ville inte ens läsa?Något år innan dög jag, kanske jag ställde för direkta reflektione till fradsmäklaren?

    Jag pössar på dig i alla fall!

  12. Vb: Ja, den tiden på aftonbladet minns man.. och det var ju då jag fick min kommentar som gjorde att jag flydde över hit…

    Hoppas att du får en fin fredag…

    Pöss på dig…

    Pys

Kommentera

