Ångestens hårda händer

Det började igår.. ett lätt tryck över höger sida av thorax.. och just i tumörområdet.. det kändes som om någon la en hand på stället och började trycka… trycket ökade sakta men säkert…

Vid läggdags var det faktiskt skönt att trycka i sig lite värktabletter och smörjdes med tigerbalsam.. som just nu är det som hjälper mot smärtan i ryggen…

Så under natten vaknade jag vid ett tillfälle då jag inte fick luft och jag trodde att nu sitter ångesten på mig.. och jag lär aldrig komma upp från sängen igen… men det var bara sonen som hade lagt sina långa skånkor över min bröstkorg…

Lyckades somna om och drömmer att jag var med i en dokusåpa.. det var jag och 6 andra tjejer och tre killar… och alla var så mycket yngre än mig… så jag satt där med solglasögon och bara pöste.. för jag visste ju så mycket mer om livet än vad de gjorde.. och jag fixade utmaningarna kanon… Fast en av de där andra deltagarna var Blondinbella och hon var bara för mycket…

Så nu drömmer jag om Blondinbella och maken om Ebba von Sydow

Så det är inte så konstigt att maken mår som han gör och jag har en stor ångest klump som sitter på bröstet på mig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 svar

  1. Det där ångesttrycket över bröstet har jag oxå haft. Innan dess, trodde jag att det bara var påhitt, men nu vet jag att det blir ett fysiskt tryck som man blir lite rädd för. Ångest är jävligt, drömma om Blondinbella oxå jävligt! Hoppas att tiden går fort nu tills du får besked – och att det blir ett bra besked! Kram på dig A-K

  2. A-K: Om en vecka vet jag…

    Kram Pys

  3. Ångest är fan inte kul, inte heller angenämt. Men det står ju för något….du väntar på ett besked som kan vara både positivt och negativt. O fy katten att drömma om den lilla blonda….det hade väl gett vem som helst ångest!!!

    KRAM

  4. Man mår inte bättre än man gör.

  5. Soulis: Ja.. och nu kan jag börja räkna ner.. om en vecka vet jag om jag ligger i fosterställning och kvider… eller om jag dansar rumba…

    Kram Pys som sitter i kö till ticnet..

    Ola: Nä.. men sen ska det vara mänskligt också.. läs min blogg så ser du hur det är idag…

    Kram Pys

  6. Hur har det gått vännen, var det inte idag du askulle få besked?

    Pössar och kramas

  7. Vb: Nä.. den 20.. så det är en vecka kvar….

    Pöss Pys

  8. Kramen på dig Pysmysan!
    Du finns i mitt hjärta med önskan om ett bästa besked den 20:e.
    /Katja i Sura

  9. Katja: Ja.. för det är tufft..

    Kram Pys

Kommentera

