Svårt att sova

Läser idag i Aftonbladet om att vi Svenskar har svårt att sova..

Som det står i artikeln:

Jag hoppas att vi inom hälsovården ska börja undersöka de bakomliggande orsakerna till sömnproblem i högre utsträckning än vad vi gör, i stället för att först och främst skriva ut sömnmedel

För som det är just nu så sover jag fruktansvärt dåligt.. jag är uppe minst en gång per natt…
När ångesten sitter på mig… eller om jag vaknar av att jag har ont..

För att inte prata om att somna på kvällen.. då tankarna plötsligt ploppar upp från något avlägset gömt hål..
Då de där metastastankarna kommer som jag inte vill ha.. fan vet hur lätt det är att bara försöka somna då… när det far runt en massa om död, ångest och hur mina nära ska klara sig utan mig.. för jag vill inte gå vidare än…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej pysan!
    Jag lyckades hitta din blogg. Ska bli intressant att läsa.
    Kram
    Anne Mari

  2. annemarili: Lycka till och hoppas att du hittar något läsvärt..

    Kram Pys

  3. Hej Pysan!
    Ja ångesten är överjävlig. Jag har precis som du behandlats för bc. Nu har jag alla möjliga krämpor o alla förknippar jag med cancer. Sjukt jobbigt! Hur ska man någonsin känna tillit till den här kroppen igen? Jag ska också röntgas, har så ont. Hoppas att du får bra besked den 20e, jag håller tummarna för dig. Stor kram A

  4. Anna: Kroppen är mer min nu.. Vart har du ont? Jag hoppas att du också får ett bra resultat på din röntgen…

    Tror du att det är något eller inte?

    Kram Pys

Kommentera

