Förändringens vind blåser så ljum

Vi funderar och funderar och vi har kommit till ett beslut.. ett beslut som vi är nöjda med båda två och som betyder att vi ska testa detta… det är inget som är permanent.. utan vi testar ett år och ser hur vi tycker att det fungerar..

För här sitter cancern i väggarna… och vi mår inge vidare..

Vi ska flytta… för någon ny fyra får vi inte tag på här… men varsin tvåa får vi… så då gör vi så… varför.. jo, för det blir så bra så..

Positivt:

  • Vi får varsitt eget…
  • Jag behöver inte tjata om städ och disk…
  • Jag behöver inte tjöta om saker som ligger på golvet som jag kan snava på när jag har ont..
  • Vi fortsätter vara gifta
  • Vi bor på samma adress (alltså i samma port) men olika lägenheter..
  • Jag kan gråta när jag vill…
  • Maken kan läsa i fem timmar om han vill…
  • Sonen retar gallfeber på oss en i taget.. och när vi är trötta på honom så skickar vi bara iväg honom till den andre… *asg*
  • Vi firar helger och semestrar ihop..
  • Vi har nycklar till varandra så vill jag pussa maken klockan 03.15 så är det bara att knalla in och göra det…
  • Fredagsmyset blir på samma sätt som innan.. fast varannan gång fixkar jag det och då får jag göra maten och överraska resten av familjen..
  • Vi kan ha tvättstugan så mycket längre.. för vi räknas som två hushåll..
  • Vi har samma postlåda..
  • Vi äter tillsammans…
  • och så en miljon andra saker….

Negativt:

  • Att folk tror att vi ska skiljas, vilket vi INTE ska!!! Och nog om detta nu…

Funderar helt klart på att detta är en mycket bra idé och hyresvärden tyckte att varför bor inte alla så… för det är ju en kanon idé… om man sätter sig ner och tänker efter… gör det innan ni överhuvudtaget lägger en kommentar….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 svar

  1. Jag har tänkt på det förut, för det är ungefär så mitt ideala förhållande ser ut. Jag skulle inte orka med att vara sambo – men varsin lägenhet alldeles nära varandra vore perfekt. Jag tycker det låter som en jättebra idé! 🙂

  2. Trollhare: Ja.. och det kostar inte så mycket att testa detta… för jag tycker att det låter rätt så optimalt att göra så här… Dessutom lär ni få höra om projektet…

    Kram Pys

  3. Först så tänkte jag nej! Men sedan tänkte jag på några äldre släktingar som är gifta och varit sambo, särbo och sambo igen. Mycket nöjda och det har fungerat perfekt! Så varför inte prova. Det är bara ni två som vet vad som är bäst!
    Lycka till!

  4. Znogge: Nä.. och vi måste ju testa… detta kanske blir jättebra.. för som maken sa… Kärleken är så stark nu och inget kan komma emellan oss… fast cancer är en kil.. och kan vi bo så här och ladda våra respektive batterier så är det bara bra…

    Kram Pys

  5. Jag var tvungen att genast gå in här på din blogg för att kika närmare på om du skrivit om ”förändringsvinden” – tack för att du gjort det… nu förstår jag mera. Och jag tycker det låter som en helt strålande bästa testlösning… ja, varför prövar inte fler att göra på liknande sätt? När ska ni börja med ”ommöbleringen” i huset, med era varsina lägenheter?
    Lycka till… o DU… jag tror på er tu, detta låter bra! KRAAAM på dig myspys! Hörs! /Katja

  6. Katja: Vi tittade på lägenheter igår.. sonen fick reda på det igår.. och så även töserna..

    Hyresvärden ska fundera ut en lämpligt alternativ och så ska vi höras på tisdag igen…

    Och Du.. du var smartast… att kolla bloggen…

    Kram Pys

  7. Jag tycker det låter väldigt bra jag…..kramar Ia

  8. Låter som en lysande idé! En fundering bara, kommer sonen att ha eget rum i bägge lägenheterna så han kan välja var han vill sova? Tänk att få rå om ”sitt eget”, och göra (nästan) som man vill. Bättre att prova så här än att gneta och slita på varann! Lycka till (håller tassar och fenor och tummar att det inte är några metastaser!!)

    kramar Effie

  9. Ia: Ja, det tycker vi också…

    Kram Pys

    Effie: Han ska ha en säng på varje ställe.. eller i alla fall så han kan sova hos båda.. och vi har sagt att han ska ha en sovvecka hos varje.. så en vecka hos mig och en vecka hos maken… om nu inte jag jobbar natt min sovvecka.. men det är sånt som löser sig…

    Kram Pys

Kommentera

