Livrädd

För om det är så att jag blir sjukskriven från och med fredag.. Vilket gör att jag blir livrädd.. speciellt om jag läser det här och inser att det tydligen är så…

För tydligen så är det så här att som kroniskt cancersjuk så ska man inte få leva.. utan man ska lägga all den energin man har i kroppen på att överklaga beslut till Försäkringskassan och strida för de där % som faktisk kan göra att man mår bra…

Har försäkringskassan tänkt på hur många som går i döden och inte varit nöjda men sina sista månader i livet för att man inte kunde unna sig den där gravade laxen eller räksmörgåsen eller det där glaset med vin på fredagen… för att ekonomin inte tillät detta???

Jag tycker fortfarande att alla på försäkringskassan ska gå en kurs i medmänsklighet.. och få leva en vecka med en kroniskt sjuk människa.. så kanske de kan tänka om… I alla fall hoppas jag det…

Så nu sitter jag här och är livrädd för att jag ska ha metastaser och då räknas som kroniskt sjuk… jag vill inte kämpa mot försäkringskassan… jag vill att det ska gå smidigt tillväga… hur länge jag än kommer att få vänta innan döden obönhörligen står utanför dörren…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 svar

  1. KRAAAAM, förstår att det är skit tufft just nu. Önskar ja kunde göra nått……

  2. Soulis: Bara en kommentar.. att du finns därute.. det hjälper jättemycket ska du veta…

    Kram i massor Pys

  3. Det låter verkligen jättejobbigt men jag önskar dig all lycka till och jag hoppas det ska gå bra.

    Kram Hannah

  4. Hannah: Ja, i morgon VET jag….

    Kram Pys

  5. Visst borde FK:s personal gå kurs…tänka vad jag har fått bråka med dom sista tiden.
    Dottern MS sjuk…ständiga prolem med kassan….
    ena sonen har just fått diagnosen schizofreni…vi håller just på att överklaga kassans beslut om att sänka sonens sjukpenninggrundande inkomst till O kronor. Allt är upp och ner…

    Kram

  6. Rosen: Ja, jag vet i eftermiddag om jag kommer att få kämpa eller inte..

    Kram Pys

Kommentera

