Vadå väckt?

Jag förstår inte hur en journalist kan gå ut med den här rubriken:

’Känns som jag väckt liv i Fattigsverige’

Visste de inte att samhället ser ut så här så är det väl de som ska vakna och inte resten av samhället…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 svar

  1. Dagens sanning!

  2. Ja herregud, så där finns det massor med folk som har det!! Vi har oxå levt på marginalen när barnen var små…..minns när dottern bara hade ETT par strumpor, som jag sköljde upp varje kväll.
    Eller när vi fick pengar av mamma, så vi kunde åka och bada med ungarna på varma sommarkvällar….vi hade inte pengar till bensin.
    Jag blir faktiskt riktigt för—–d….grrrrrr!!
    Fast en kram till DIG Pysan, nu har det gått en dag till.

  3. Bra inlägg och bra rutit!

  4. Soulis: Ja, jag har själv levt på ingenting.. både när man studerade och sen blev sjuk.. fast då såg det ju likadant ut… och då reagerade inte journalisterna..

    Ia: Ja, det är så här det alltid har varit.. och varför ska journalisterna vakna nu.. 2009.. det är 30 år försent känns det som..
    Jag blir arg när jag läser om att hon ska leva som ett socialfall.. när det är livet för många idag… speciellt de som börja bli utförsäkrade från försäkringskassan…

    Anna: Ja, jag blir så arg när någon försöker sätta sig på andra.. och den där rubriken retade gallfeber på mig…

    Att tösen bloggar om hur det är att leva fattigt är inte första bloggen… men hon är ju journalist och då är det väl ”finare” att skriva om det.. för hon kommer ju att gå tillbaka till sitt vanliga liv efter en månad.. det kan inte många som lever på socialbidrag göra… Grrrr…

    Kramar till er alla…

    Pys

Kommentera

