Metastashelvete..

Tre i ryggen.. en i bäckenet.. en misstänkt i höften och en mellan brösten fast lite högre upp…

Lungor och buk u.a.

Så nu måste jag landa…

Återkommer när jag orkar..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

34 svar

  1. Djävla skit! Vet inte vad jag ska säga annars! Men det här klarar du med! Man är starkare än vad man tror! Ta hand om varandra nu och samla ihop all styrka. Miljarders kramar Gunsan

    Jag har börjat kavla upp ärmarna för att sätta igång… Kram Pys

  2. Usch att det blev sådana besked! Jag hoppades verkligen på att du skulle komma hem och logga in med goda nyheter. Men saker och ting blir inte alltid som man önskar så se detta som ytterligare ett berg som du ska bestiga! För det kommer du att göra, utan tvekan!

    Vad innebär de nyheter du har fått? Vad sa läkaren ytterligare? Om du orkar förklara. Jag vet inte exakta betydelsen eller innebörden, därför som jag frågar.

    STORA STYRKEKRAMAR till dig och din familj!!! Du klarar det! ABSOLUT!

    Jag kommer att blogga utförligt om min behandling så som den kommer att se ut i dagsläget.. blir senare idag… och jag ska fortsätta pensionspara tyckte doktorn… kram Pys

  3. Det finns inga ord som betyder ngt just nu….önskar bara att jag kunde hålla om dig!!!!
    Ia

    Du finns här.. det räcker… kram Pysis

  4. *har inga ord, men sitter bredvid dig och håller om*

    Tack vännen..

    Kram Pys

  5. Näääähhhh, Pys! Vilka tråkiga besked! Vad jag än skriver spelar ingen roll. Det finns inget jag kan skriva som tröstar dig, men du, när du landat så är jag säker på att allt känns bättre än det gör nu. Massor av människor lever med metastashelveten till höger och vänster. Är så ledsen över att du är ledsen och önskar att du landar fort och att du tar dig upp ur avgrunden så fort som möjligt! Stora bamsekramar som är laddade med massor av styrka! A-K

    Jag försöker se det så här… om jag fick välja mellan metastaser och inte metastaser så tar jag inte metastaser.. men om jag ska välja mellan metastaser och metastaser så tar jag det här…
    För det är BEHANDLINGSBART… vilket ord… ta det i munnen ett par gånger… och smaka på det…

    Kram Pys

  6. Kramar dig hårt, hårt, hårt.

    kramas tillbaka

  7. Finner inga ord…

    *kramar om*

    Kram

  8. JÄVLA HELVETESMETASTASER!!!! Du har haft nog av skiten!! Jättearg är jag på sjukdomen. Antar att det betyder ny vända med strålning, cyto o hela apparaten igen?
    Landa-landa-landa… ta en stor stark… o sen… detta klarar du Myspys!!… hur överjävligt det än känns (vilket jag anar att känslan just nu är?)
    Jag håller brutalt hårt mina tummar för att immunförsvaret i övrigt ändå jobbar på för fullt o håller virus o baciller på avstånd – så du kan hoppa på rehabbehandling så snart det bara går!!
    KRAM från vännen Katja *änglar till dig*

    Ja, op antagligen redan nästa vecka.. en ny port-a-cath ska in.. och sen cyto.. antagligen strålning också.. och så zometa…

    Men jag är seeeeeeeeeeeeeeeeeeg….

    Kram Pysis

  9. Kramar och tänker!

    Pysan svarar:

    Hör av dig på vem_e_vimsig@yahoo.com

    För jag vill veta vem du är.. nyfiken….

    Kram

  10. Sänder massor med kramar och varma tankar till er allihopa!

    Kramar tillbaka över Östersjön

  11. Kramar och tankar och Mod och styrka!!!

    Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…
    Kram Pys

  12. Å Pys…..Vet inte vad jag ska säga änka……Håller dig nära och kramar om…….

    DU finns i mina tankar

    Tack för det… för det är en sån tanke som kan göra skillnad på hur jag mår…

    Kram Pysis

  13. Lilla gumman, tänker på dig!

    Tack!
    Kram Pys

  14. Jag är så ledsen för ditt besked. J-a cancer!!!!!
    Skickar dig massvis med styrkekramar, Anna

    Va inte ledsen.. för då vinner cancern.. och det vill jag inte att den ska göra… vi kavlar upp ärmarna tillsammans och ger cancern en match.. eller hur?

    Kram Pys

  15. gråter ..fan oxå ..varför ska livet vara så jävlit för en del

    kramar om

    Nä vännen.. inga tårar… då vinner knöljäveln.. och det får den inte göra…

    Nu tar vi nya tag.. tillsammans…

    Kram Pys

  16. Tungt besked tjejen. Landa och kom tillbaka sedan när du orkar. Vi finns.
    Kramar Christel

    Ja.. jag kommer nog att bli mer aktiv på forumet nu.. för det kommer jag att behöva.. genom behandlingen…

    Jag är glad att ni finns…

    Kram Pys

  17. Kommer in och läser och kramar om dig.
    Anar en kämparglöd i din andra blogg och det är bra.
    Du är en vinnare, Pysan.

    Kramar och styrka!

    Ja.. det är ju som förra gången.. om inte ännu starkare… för cancern får inte vinna… så är det bara…
    Kämpaglöden har jag… och en livsvilja…

    Kram Pys

  18. Åh nej, det var verkligen det sista jag ville läsa *tänker på dig*

    Josefin/Eydimörk

    Ja.. men man får försöka se det positiva i det negativa.. för det är en sak jag har lärt mig av cancern…

    Kram Pys

  19. Jävla cancer helvetes skit
    Tänker på dig så mkt, det gör så ont i hela mig när jag läser dina ord o mailet du skickade. Önskar jag kunde trolla bort eländet, det gör jag verkligen.
    Men du kommer ta dig genom detta med ska du se!!!
    Kan ja göra något så säg till
    KRAAAAAM

    Du finns här.. det räcker.. du kommenterar och det är jag glad för… för kommentarerna är som manna för mig.. de är de som gör att jag faktiskt orkar blogga…

    Ja.. jag lovar att skrika till om jag behöver något…

    Nu ska jag börja ladda för att bråka med Försäkringskassan… *asg*

    Kram Pys

  20. Min Älskade Pysanvän.

    Jag tror och ber för dig.
    Det är allt jag kan göra, men det kan jag LOVA att jag ska göra morgon, middag och kväll.

    Allt SKA bli bra.
    Det måste det, Jävlar Anamma!

    Varmaste Kramarna,
    Från Mig, Familjen och Gizmon.

    Du vännen får gärna be för mig… själv tror jag ju inte.. men din tro hjälper ändå mig att ta mig framåt…

    Kram Pysis.. som kommer att tycka att kattungar är görgoa..

  21. Till Er alla:

    Rörd till tårar av alla vackra tankar…

    Stefan.. din kommentar har jag lagt vid sidan om.. den är inte bort plockad..

    I morgon är en ny dag.. och nya krafter väntar på mig…

    Var med mig i tanken…

    Kramar till er allihop..

    Pysan

  22. Styrkekramar till dig.
    Kram Katrine

    Tackar för denna kramen också…

    Kramar tillbaka
    Pys

  23. Käraste Pysan!! Ikväll vill jag inte inte säga det lättsamma ”Skål ta mig fan”! Ikväll vill jag bara krama om dig… Jag har inga ord… Jag vill bara finnas för dig… och vara med dig genom den här tiden – om än det bara är via en bloggsida!
    Massor med styrka till dig!! Varma kramar och miljoner tankar till dig… från bloggvännen Tizzel

    Nu packar vi väskan vännen.. med siliconisar, öl, vin och lite razzel och lite pling… och så reser vi… mot ett okänt mål…

    Kram Pys

  24. Skit också! Tänker på dig…

    Ja.. håller med du…

    Kram Pys

  25. Vad ska man säga, ”vet precis hur Du känner”, kan ibland vara tomma ord, men jag vet hur Du känner!
    Kramar om
    E-L

    Jag vet vännen… du om någon vet…

    Kram Pysan

  26. Men vad i helsike….jag är stum….saknar ord.

    JAg tänker på dig ska ska du veta…skickar dig massor av varma goa kramar..

    Även jag måste ta till mig detta….fattar inte vad jag läser…

    Kram

    Läs så många gånger du vill…
    Jag finns ju här.. och lär inte sluta blogga…

    Kram Pys

  27. Ska se om jag orkar skriva varsin personlig kommentar idag..

    För det är mycket som snurrar runt i huvudet…

    Kraften börjar komma…

    Kram Pys

  28. Nu har jag ändrat trackbacken….sorry

    De är lugnt…
    Kram Pys

  29. Jisses anåda!
    Gissa om jag tänker på dig, du hör till en av de bloggar jag följt under min sjukdomstid. SKönt att se att du ha en del fighting spirit kvar. Låt allt landa och ta en time-out så du samlar krafterna. Sedan är det dags att ta på boxarhandskarna och börja med rond 2.
    Men kom ihåg att du inte behöver vara den starka hela tiden. Vi finns runt dig och vi är en hel del, inte minst på forumet! Vi kan sparra när du vill!

    Jisses va glad jag blir att jag är så populär.. för det får man aldrig höra…

    Boxhandskarna och tigerbalsamet är framtaget… Jävlar anamma och kämpaglöd… nu fan ska småskitarna få..

    Kram Pys

  30. […] Tillägg 22/3-09: Den 20 mars 2009 fick Pysan beskedet att hennes cancer har kommit tillbaka i form av skelettmetastaser… Du kan läsa om det HÄR! […]

  31. […] är verkligen ledsen att Pysan den 20/3-09 nu har fått sin cancer tillbaka i form av skelettmetastaser. Idag går mina tankar till Pysan, som ni kan läsa mer om på hennes blogg […]

  32. Följde med hit från Tonårsmorsa.
    Ger dig några styrkekramar och tankar. Vad nu det är värt för dig…

    KRAM

    Det är värt mycket.. kommentarerna gör att jag orkar kämpa ett tag till… så har det varit under hela sjukdomen..
    Maken orkar inte ta allt.. och då är bloggen en ventil och få respons på det man skriver är så totalt underbart…

    Hoppas att du stannar..

    Kram Pys

  33. Satan,
    massor av värme och styrka till dig min kära bloggvän.

    Det var ju som jag befarade innerst inne…
    Kram i massor Pysishjärtat

  34. […] Tillägg 22/3-09: Den 20 mars 2009 fick Pysan beskedet att hennes cancer har kommit tillbaka i form av skelettmetastaser… Du kan läsa om det HÄR! […]

Kommentera

