Då var man kroniskt sjuk

Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att jag numera räknas som kroniker..

Eftersom min bröstcancer har metastaserat så är jag alltså alltid cancersjuk.. även om jag inte har några pågående metastaser i kroppen…För nu har de kommit…

Jag är sjukskriven till den 30/4 först och så får vi se… men det där att vara kroniker låter faktiskt inget vidare…

Fast rädslan för metastaser är nummer helt puts väck… och jag tror inte att det kommer att bli värre… än det har varit de här sista veckorna… för det finns så mycket mediciner idag som gör att går det inte med den sorten så kan man byta… och på det visset leva lite längre…

Så vill ni som läser det här hjälpa till så har jag en insamling på cancerfonden och då går pengarna till forskning om cancer..
Du hittar den här till vänster.. det står ”Pysans insamling

Jag som i min enfald hade trott att jag skulle få fira tre års-jubileum.. nu sket det sig.. och jag får börja om från början

Så nu kavlar jag upp skjortärmarna..

Di där små skitarna ska få vad de sent ska glömma… de ska bara veta vems kropp de försöker ta i besittning….

Fast jag har ju något att skylla på… jag har faktiskt skelettmetastaser..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 svar

  1. Jävlar anamma!!!

    Jävla sjukdom..

  2. Bra att du resonerar så, visa vem som bestämmer!

    Jag måste ju.. det är jag som bestämmer och inte cancern…

    Kram Pys

  3. Klart att jag stannar kvar, om det är det du vill. Jag kommer att finnas här med mina cyberkramar .
    Sov Gott i natt!

    Alla kramar och stöttning är välkommet..

    Kram Pys

  4. Ja jädrar pys…kämpa på så hårt att dom små jäklarna hoppar ut av ren skräck😉

    Kram…tänker på dig

    Ja.. mitt jävlar anamma har jag kvar… och nu väntar jag bara på mina kallelser.. sen….

    Kram Pys

  5. Vilka skitvändningar livet tar ibland….
    Jag skickar dig en stooor hög med styrka att ta av när det behövs….
    Kram
    Lena

    All styrka behövs..
    Kram Pys

  6. Vad ledsen jag blir att läsa detta. Själv gjorde var jag på 2 års kontroll förra veckan och på mammografi idag, och allt såg bra ut. Men rädslan och funderingarna kommer alltid att finnas. Mina tankar och styrkekramar till dig!

    kramar Effie

    Jag var ren på två årskontrollen.. jag var ren för ett år sedan då jag gjorde en skelettscint som inte visade något…. men nu.. nu fanns de där…

    Kram Pys

Kommentera

