Hjälpmedel i min vardag

Jag har en hel del hjälpmedel och idag var jag och hämtade ytterligare en sak…

Så nu har jag de här:
bild-045

Det är ett sidanlakan så det blir lättare att vända sig på natten… en griptång för saker jag tappar.. det som är bra med den är att det är en magnet i toppen och det betyder att om jag tappar mina nycklar så får jag upp dem utan att behöva böja mig ner.. har även lärt mig knäppa och knäppa upp mina vinterkängor med den…
Den vita saken med blåa band är en strumppådragare.. en mycket vettig uppfinning… tack för den…

Och i badet har jag den här:
bild-046

För att komma i och ur badet.. och inte heller behöva stå.. lite obehagligt första gången.. men inser att jag behöver den…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 svar

  1. Tur det finns bra hjälpmedel för att underlätta vardagen
    kram

    Ja.. det ska bli skönt att kunna vända sig i sängen..

    Kram Pys

  2. Hej
    Ja det är bra att det finns hjälpmedel. Verkar smart att kunna knäppa upp o på kängorna med griptången.
    i-)

    Ja… för jag hatar att känna mig beroende av någon..

    Kram Pys

  3. Hej Pysan!
    Tror du på sånt här ? http://www.gbok.com/gb.asp?id=16546
    Kan inte skada i alla fall.

    Kram på dig!

    Jag får testa.. ska bara fundera ut hur jag ska uttrycka mig..

    Kram Pys

  4. Jag tycker du ska låtsas att du har skaffat sidenlakan bara för att det känns lyxigt och skönt i sängen och because you´re worth it!!!! Sådeså!!!
    Gonattkram till goa Pysan!

    Ja.. det känns lite smålyxigt… fast de är ju bara ett halvt lakan..

    Kram Pys

  5. aaahh sidenlakan….så otroligt mysigt….det passar en drottning som du🙂
    Bara att njuta i fulla drag.

    Det är bra med alla dessa hjälpmedel….tur att det finns.

    Kram

    Klart jag njuter… Jag kan ju vända mig… utan att det gör ONT…

    Kram Pys

  6. Hej Pysan och tack för ditt välkommen hem! Har nu läst igen mig lite på din blogg och FAAAAAN att det var pestiga pissmetastaser! Jag blir så ledsen och även rädd. Men som vanligt blir man tvungen att ”gilla läget” och göra det bästa av situationen. Utvecklingen går framåt och som du skriver finns det så bra mediciner för att stoppa. Toppen också med alla hjälpmedel, de underlättar verkligen livet!

    Hur som helst så skickar jag all kraft och styrka jag har, tillsammans med massa varma kramar. Malin

    Jag kommer ju att fortsätta att blogga… så du får ju följa mig…
    Jag har varit ren på alla mina undersökningar innan.. och detta var liksom bara en liten koll.. för att se varför det gjorde ont.. och så var det de där fyra…

    Kram Pys

Kommentera

