Borta bra.. men hemma bäst

Nu är vi hemma igen..

Våren hade kommit långt i Skåne..

Har ont i ryggen.. men det har gått rätt så skapligt ändå..

Första dagen åkte vi tåg.. och så ytterligare ett tåg.. det sista var ett öresundståg.. och det gick smidigt.. väl i Skåne så åkte vi över till Danmark (Sonen säger Darmark) och tog vändande färja tillbaka… då det är svindyrt i Danmark numera.. köpte öl på båten som var relativt billig…
Iväg och hämtade yngsta tösabiten som skulle följa med oss på fredagen.. och det blev husesyn och så.. och så hem till mamma och käka middag.. och sen somnade vi gott allihop.. (ja, mitt sidenlakan var med)..

Dagen efter åkte vi till Malmö (Sorry Soulis men jag hade inte dit tel.nr. annars hade jag ringt, för mammas laptop är totalt omöjlig)..
Familjen gjorde först Slottspaken och sen sprang de som kunde runt på Malmöhusslott och tekniska museet vilket jag inte orkade..

På lördagen bara vilade vi.. åkte en liten runda dit vi bott en gång i tiden och tyckte att: Gu va skönt att vi inte bor här längre.. Och så handlade vi ljus på Maxi inför kvällens begivenheter..

Hotellet släckte nämligen ner.. och det var så mysigt att sitta med levande ljus på ett hotellrum…

Idag åkte vi hem.. och nu är vi hemma.. det är bara så skönt att vara iväg.. men så underbart att komma hem..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 svar

  1. En kram så här på söndagkvällen

    Du får en måndagskram av mig tillbaka

  2. Ni har då haft fullt upp …och trevligt 😉

    Jag skulle inte orka åka tåg ens…jag har så lite kraft..
    hur har du med kraft och energi efter cancern?

    Jag undrar varför min cancer tog all energi och styrka..det är så märkligt…det har blivit sämre och sämre med åren…ska på läkarkontroll nu för man blir lite misstänksam att det ska vara något i kroppen.

    Kram

    Jag tar till mig orken.. att jag sen är helt slut när jag kommer fram är en annan femma.. och jag tar många pauser när jag är ute och går..

    Jag hoppas att de inte hittar något.. men trötthet efter cancer kan komma många år senare..

    Kram Pys

  3. Näääää men va du här! Shit, mina nummer står ju i signaturen på min mail 😦 Jaja, det kommer väl fler tillfällen.
    Härligt att du hade det bra i alla fall.

    Många kramar

    Jag vet att ditt nummer står i dina mail.. men mammas jävla laptop vägrar jag använda.. för den är så slööööööööö…
    Men vi måste till Malmö en gång till.. för ubåten var inte öppen och sonen var ledsen för det… Så du kommer att få ett samtal från mig.. när jag är där.. och då ska vi ses.. för jag orkar inte springa i ubåten…

    Kramar i massor
    Pys

  4. Välkommen hem igen från lilla semestertrippen!!

    Tackar.. det var riktigt skönt.. hade tydligen varit snöstorm här när vi var iväg… slapp det…
    Kram Pys

Kommentera

